انتقاد یک حقوقدان از سخنان عضو مجلس خبرگان/به جای تلاش برای آسان‌سازی مرگ، قدری هم به فکر زندگی باشید

کامبیز نوروزی، حقوقدان در انتقاد از سخنان عضو مجلس خبرگان گفت: چگونه است که میل به خشم و خشونت و مرگ چنین جولان می‌دهد. به تسهیل راه قهر و مرگ بیشتر می‌اندیشند تا راه صلح و حیات و زندگی عزتمندانهء مردمان.

«کامبیز نوروزی» حقوقدان، در کانال تلگرامی خود نوشت:

چگونه است که میل به خشم و خشونت و مرگ چنین جولان می‌دهد. به تسهیل راه قهر و مرگ بیشتر می‌اندیشند تا راه صلح و حیات و زندگی عزتمندانهء مردمان.

آقای حیدری، نماینده ی خوزستان در مجلس خبرگان به قضات پیشنهاد داده است در محاکمهء کسانی که اغتشاشگر نامیده‌است از حکم بغی بجای محاربه استفاده کنند. اینکه در فقه و حقوق بغی چیست و اصولاً عناصر آن چگونه محقق می‌شود بجای خود آنچه مهمتر است دلیل ایشان برای این توصیه است که می‌گوید چون: «حکم بغات از محارب به مراتب سخت‌تر است چرا که محارب فقط به ارعاب مردم می‌پردازد و کاری به نظام اسلامی ندارد.». 

 در این توصیه این مهم نیست که آیا اصلا جرم بغی، در این پرونده‌ها مصداق دارد یا نه. مهم این است که حکم بغی بدهند برای آنکه سخت‌تر از محاربه است.

(مادهء۲۸۷ قانون مجازات اسلامی:گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، قیام مسلحانه کنند باغی محسوب و در صورت استفاده از سلاح، اعضای آن به مجازات اعدام محکوم می گردند)

کاش به جای تلاش برای آسان‌سازی مرگ، قدری هم به فکر زندگی باشند و به آسان‌سازی زندگی بیاندیشند. راهی برای آرامش، مسالمت و حرمت مردمانی که حق حیات دارند. راه زندگی نشان دهید نه راه مرگ. حق حیات را محترم بدارید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.