درخواست فوری مقام‌های اوکراین از مردم خرسون

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، وزارت ادغام مجدد اوکراین دوشنبه شب در حساب فیس بوک خود نوشت: مقام‌های خرسون به ساکنان این شهر توصیه می‌کنند که به دلیل گلوله‌باران مداوم روسیه، این شهر را ترک کنند.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه وضعیت امنیتی در این شهر در روزهای اخیر بسیار متشنج بوده است، افزود: گلوله‌باران خرسون از سوی نیروهای روسی متوقف نمی‌شود و روز به روز بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد.

این وزارتخانه اعلام کرد: برای آن دسته از ساکنان خرسون که این شهر را ترک کنند، مسکن رایگان یا کمک‌هزینه مسکن، یارانه مالی و خدمات اجتماعی در نظر گرفته می‌شود.

صبح روز ۲۴ دسامبر (۳ دی) نیروهای روسیه با استفاده از پرتابگرهای چندگانه راکت گرد «Grad» حمله گسترده‌ای را به مرکز خرسون انجام دادند که ۱۰ نفر در این حمله کشته و ۶۸ نفر نیز مجروح شدند که حال ۱۸ نفر از آنها وخیم است.

به گزارش ایرنا، اوکراین مدعی است از اواسط مهر تاکنون با حمله توپخانه‌ای، موشک‌ها، گلوله‌های روسیه و حملات پهپادی روبه‌رو بوده است که بسیاری از آن‌ها زیرساخت‌های انرژی این کشور را در تلاش برای کاهش خدمات برق و سامانه گرمایشی با پیشروی زمستان و یخبندان هدف قرار داده‌اند.

از زمانی که نیروهای روسیه عقب‌نشینی کردند و ارتش اوکراین شهر خرسون را در ماه آبان پس گرفت، گلوله‌باران در این شهر شدیدتر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.