حمله شدیداللحن لاپید علیه نتانیاهو

 پایگاه النشره گزارش داد، «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو به عنوان ضعیف‌ترین نخست وزیر این رژیم یاد کرد.

نگرانی اسرائیل از نزدیکی ایران و روسیه

بر اساس این گزارش، یائیر لاپید گفت: نتانیاهو ضعیف‌ترین نخست وزیر است. دولت در حالت هرج و مرج است. این یک دولت راستگرا نیست بلکه کابینه جنون است.

یائیر لاپید پیش از این هم گفته بود که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه، «افراطی‌ترین و دیوانه‌ترین دولت تاریخ اسرائیل است.»

لاپید در توییتر نوشت: نتانیاهو ضعیف است و شرکایش جوان‌تر، مصمم‌تر و افراطی‌تر از او هستند و بی‌قید و شرط بر او چیره خواهند شد.

وی همچنین با ارسال نامه سرگشاده به شهرداران شهرهای اشغالی از آنها خواست با دولت جدیدی که توسط حزب راستگرای پیروز در انتخابات، تشکیل می‌شود همکاری نکنند.

در نامه لاپید آمده است: من این نامه را با نگرانی شدید از آینده نظام آموزشی و دولت برای شما می‌نویسم، زیرا دولت جدیدی که در اسرائیل تشکیل می‌شود، آموزش فرزندان ما را نادیده گرفته و آن را به افراطی ترین و تاریک‌ترین وضعیت در جامعه اسرائیل منتقل خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید صحبت از یک حزب افراطی نژادپرست و خطرناک است. بنا بر این من از شما می‌خواهم با واحد برنامه‌های درسی و مشارکت‌های خارجی در وزارت آموزش و پرورش تا زمانی که زیر نظر «آوی ماعوز» است، همکاری نکنید.

لاپید ادامه داد: مسئولیت سنگین محتوای آموزشی که فرزندان ما در مدارس خواهند آموخت، اکنون به عهده شماست. برای حفظ نظام آموزشی به عنوان یک نظام رسمی و لیبرال و برای اینکه مقامات محلی از حق خود برای شکل دادن به آموزش در داخل مرزهای خود استفاده کنند، شما باید امور را دروازه بانی کنید.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که موفق به تشکیل کابینه ائتلافی شده است و زمینه را برای بازگشت به قدرت به عنوان رئیس راست‌گراترین کابینه تل آویو فراهم کرده است.

نتانیاهو این خبر را لحظاتی پیش از پایان مهلت تشکیل کابینه در نیمه شب و در تماس تلفنی با «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد. همزمان حزب لیکود ویدئویی کوتاه از نتانیاهو را در حال گفتگو با دیگر احزاب و به صورت خندان منتشر کرد.

نتانیاهو گفت: «می‌خواستم به شما اعلام کنم که به لطف حمایت مردمی شگفت‌انگیز که در انتخابات دریافت کردیم، موفق شدم دولتی تشکیل دهم که از همه شهروندان مراقبت کند.»

تشکیل کابینه جدید تل آویو پس از هفته‌ها مذاکره و با دشواری انجام شد، چون بسیاری از متحدان نتانیاهو در کابینه او خواستار سهم بیشتری از قدرت بودند. تاریخ ادای سوگند نتانیاهو هنوز اعلام نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.