انتشار آمار روزانه کرونا در این کشور متوقف شد

مقامات چین بر اساس اعلام کمیسیون سلامت ملی این کشور، دیگر آمار روزانه موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری را منتشر نمی‌کنند.

کمیسیون سلامت ملی چین امروز یکشنبه اعلام کرد که به رویه انتشار ارقام روزانه موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید-۱۹ در این کشور که از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد پایان می‌دهد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» شهر‌های سراسر چین هم اکنون گرفتار جهش در موارد ابتلای به کروناویروس شده و این روند منجر به خالی شدن قفسه‌های داروخانه‌ها و ازدحام در بیمارستان‌ها و کوره‌های مرده‌سوزی شده است.

به ادعای خبرگزاری فرانسه، تصمیم مقامات چین برای لغو انتشار آمار روزانه ابتلا و مرگ‌ومیر مربوط به ویروس کرونا در ضمن نگرانی از اینکه موج اخیر جهش موارد ابتلا، انعکاس دقیق در آمارهای رسمی این کشور پیدا نمی‌کنند مطرح می‌شود.

هفته گذشته مقامات پکن اذعان کردند ردگیری ابعاد شیوع بیماری بعد از پایان دادن به آزمایش‌گیری دسته‌جمعی اجباری «غیرممکن» شده است.

چند روز پیش، چین همچنین معیارها برای احتساب موارد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید-۱۹ را محدود‌تر ساخت که به گفته کارشناسان این کار باعث سرکوب شدن تعداد مرگ‌ومیرهای منتسب به این ویروس می‌شود.

کمیسیون سلامت ملی چین توضیح بیشتری درباره تصمیمش برای متوقف کردن انتشار داده‌های روزانه مربوط به بیماری کووید ارائه نکرده است.

این کمیسیون اعلام داشت: «از امروز ما دیگر اطلاعات روزانه درباره همه‌گیری را منتشر نخواهیم کرد.»

در بیانیه‌ این کمیسیون تصریح شد: «مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین اطلاعات درباره شیوع بیماری را به عنوان مرجع و برای اهداف تحقیقاتی منتشر خواهد کرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.