ثبت بیش از ۲۰۰ هزار مبتلا به کرونا در یک روز در این کشور

درحالیکه سازمان بهداشت جهانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین ابراز نگرانی کرده است، رسانه‌ها از شروع یک موج جدید پاندمی کرونا در ژاپن خبر داده‌اند.

چین با افزایش شمار مبتلایان به کرونا مواجه است، خبرهایی از شروع موج تازه کرونا در ژاپن نیز منتشر شده است.

موج جدید کرونا به کشور وارد می شود؟

این هشتیمن موج همه گیری کرونا در ژاپن است. طبق آمارهای دولتی، طی روز گذشته ۲۰۶۹۴۳ مورد ابتلا به کرونا در ژاپن ثبت شده است. از ۲۵ اوت تا کنون این برای اولین بار است که شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده است.

طبق گزارش وزارت سلامت ژاپن، این آمار ۱۶۱۰۰ نفر بیشتر از پنج شنبه هفته قبل است. وزارت سلامت ژاپن همچنین گفته شمار افرادی که شدت بیماری آنها بالاست و نیاز به کمک دستگاه‌های تنفس مصنوعی یا دستگاه اکسیژن‌رسانی در مراکز مراقبت‌های پزشکی یا واحدهای مراقبت‌های ویژه (ICU) دارند نیز اندکی افزایش یافته است.

موج هشتم کرونا در ژاپن/ ثبت بیش از ۲۰۰ هزار مبتلا در یک روز

از نظر شمار فوتیهای ناشی از ویروس کرونا نیز ژاپن در روز پنج شنبه ۲۲ دسامبر، ۳۳۹ مورد مرگ را ثبت کرده است که نسبت به ماه گذشته در همین روز ۱۹۵ نفر افزایش یافته است. ژاپن در ۲۲ نوامبر ۱۴۴ مورد فوتی ثبت کرده بود.

این درحالیست که سازمان بهداشت جهانی نیز از افزایش شمار مبتلایان در چین ابراز نگرانی و اعلام کرده، با وجود اینکه مقامات چینی می‌گویند شمار مبتلایان نسبتا کم است اما مرکز مراقبتهای ویژه مراکز درمانی شلوغ هستند.

طبق آمارها، هیچ کس در چین در روز چهارشنبه گذشته از این بیماری فوت نکرده است اما درباره تاثیر واقعی موج جدید تردیدهایی وجود دارد.

چین از سال ۲۰۲۰ با اجرای «سیاست کرونای صفر»، محدودیتهای شدیدی را در شهرهایی که با افزایش انتشار ویروس مواجه هستند اجرا کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.