راه ارتباطی ۹۹ درصد از روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار آذربایجان شرقی آسفالت است

دنیای اقتصاد-تبریز: اورجعلی علیزاده با بیان اینکه ۷۹۷ روستای استان بالای ۱۰۰ خانوار است، افزود: از این تعداد ۹۹.۷۵ درصد شامل ۷۹۵ روستا برخوردار از راه روستایی بوده که راه ۷۸۶ روستا آسفالته و راه ۹ روستا شوسه است.

وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی دارای ۲ هزار و ۷۱۰ روستا بوده که ۶۷.۸ درصد آن ها شامل یک هزار و ۸۳۸ روستا برخوردار از راه روستایی اعم از آسفالته و شوسه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار آسفالت شود، گفت: از مجموع ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز ۸۱.۵ درصد شامل یک هزار و ۶۴۷ روستا برخوردار از راه روستایی است.

علیزاده، ادامه داد: تاکنون ۷۵.۸ درصد از راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان شامل یک هزار و ۵۳۲ روستا آسفالت شده و حدود ۵.۷ درصد شامل ۱۱۵ روستا دارای راه شوسه است.

وی تعداد روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان را یک هزار و ۲۶۷ روستا اعلام و یادآوری کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۰۴ روستا معادل ۹۵ درصد روستاها برخوردار از راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از مجموع روستاهای بالای ۵۰ خانوار برخوردار از راه روستایی استان، راه ارتباطی یک هزار و ۱۶۵ روستا معادل حدود ۹۲ درصد آسفالته بوده و ۳۹ روستا دارای راه شوسه است.

علیزاده، افزود: در سال جاری ۳۲۵ کیلومتر از راه های روستایی آذربایجان شرقی آسفالت شده و ۱۲۵ کیلومتر احداث شده که جزو برنامه های این اداره کل برای آسفالت در آینده نزدیک است و ۶۰۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا برای احداث در استان وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.