پول‌ملی هر روز بی‌ارزش‌تر می‌شود و دولت یک تماشاچی است/صداوسیما فقط می‌گوید مردم مرغ بخرند

دولت سیدابراهیم رئیسی از پیشرفت ها و موفقیت هایی حرف می زند که بیشتر شبیه رویاپردازی است تا واقعیت. نوع مدیریت این دولت به گونه ای است که همه شاخص های بد اقتصادی هر روز در حال رکوردزنی هستند، از بی ارزش شدن پول ملی گرفته تا تورم افسارگسیخته.

آقای رئیسی وزیر خارجه را سریعتر عزل کنید

غلامعلی رجایی در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی مدیریت ناکارآمد دولت سیزدهم گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع انتخاب آقای بذرپاش برای وزارت راه و شهرسازی بود. واقعا این انتخاب چه توجیهی داشت. متخصصان خوبی در حوزه راه و شهرسازی داریم اما مسئولیت این حوزه به فردی سپرده شد که صرفا چهره سیاسی است. اگر همین موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم بیشتر متوجه سردرگمی دولت می شویم.

وی با انتقاد از مکانیزم انتخاب وزرا و مدیران عالی رتبه در دولت سیدابراهیم رئیسی افزود: به نظر می رسد دولت یک شرکت سهامی است و باید سهم برخی گروه های اصولگرا در تقسیم کرسیهای کابینه رعایت شود. اگر چند وزیر را از جریان اصلاحات انتخاب می کردند واقعا به کجا بر می خورد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به افزایش روزافزون قیمت دلار یادآور شد: دولت در موضوع کاهش سریع ارزش پول ملی در مقابل ارز خارجی فقط یک تماشاچی است. قیمت نیم سکه امروز به قیمت تمام سکه چند ماه پیش رسیده است. امروز دولت باید به مردم پاسخ دهد چون دولت موظف به حفاظت از منافع ملت است اما می بینیم در ۳ ماه اخیر ۲۰ درصد از ارزش سرمایه های مردم کاهش یافته که فاجعه است.

وی با اشاره به اصرار صداوسیما در تشویق مردم به خرید مرغ افزود: خبرنگار صداوسیما هر روز به میادین میوه و تره بار می روند و از میزان خرید مرغ گزارش تهیه می کنند، اگر خارجی ها این گزارش ها را ببینند چه پیش خود می گویند. واقعا حس خوبی از این گزارش ها ایجاد نمی شود چون نشان می دهد که مرغ روی دست تولیدکنندگان مانده است.

رجایی با بیان اینکه شواهد و قرائن حکایت از آن نمی کند که دولت سوار کار است، گفت: مردم از کاهش ارزش پول ناراحت هستند و صداوسیما به جای پرداختن به این موضوع تمام انرژی اش را روی آن گذاشته که مردم مرغ بخرند. هیچ جای دنیا رسانه ملی یک کشور اینچنین رفتار نمی کند.

وی با اشاره به رکوردزنی قیمت کالاها در بازار افزود: دولت دائم از این سخن می گوید که «قطار پیشرفت با سرعت به جلو می رود» اما مردم حق دارند بپرسند که «علائم و شواهد» این پیشرفت چیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.