سردار جلالی: امروز در پایان حوادث اخیر قرار داریم / راهبرد این بود که بسیج و سپاه را بدون اسلحه در میدان حاضر کنیم

سردار غلامرضا جلالی شامگاه جمعه در یادواره شهدای منطقه خاکفرج قم اظهار داشت: بازدارندگی یعنی کشور آنچنان قدرتمند شود که هیچ قدرت دیگری نتواند علیه آن اقدامی انجام دهد و مفهوم بازدارندگی یعنی اینکه آنقدر قدرت انباشته کنیم که دشمن با دیدن این قدرت امکان حمله نداشته باشد.

به نوشته مهر، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: در عرصه جنگ سخت پیش بینی‌های لازم برای مناطقی که احتمالاً مورد حمله قرار خواهد گرفت، شده و احداث شهرک‌های موشکی در مناطق مختلف کشور برای مقابله با دشمنان در بالاترین سطح صورت گرفته است.

وی گفت: امروز بیش از سی برابر دوران دفاع مقدس برای دفاع مستحکم، تجهیزات نظامی و آمادگی داریم و در عرصه جنگ نظامی بازدارندگی کاملی وجود دارد.

سردار جلالی ابراز داشت: در دریای خلیج فارس آمریکایی‌ها روزگاری ۲۵۰ شناور داشتند که قدرت بازدارندگی ما در این عرصه نیز آنان را وادار به عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: وقتی ماکت یک به یک و اندازه واقعی شناور آمریکایی در خلیج فارس ساخته و این مواضع در مانوری منهدم شد، دشمن فهمید که ما قدرت و توان نظامی برای برخورد با آنان را در دریا داریم و بعد از آن جنگنده‌های آنها نیز به عقب رانده شدند و امروز هرگونه حرکتی در خلیج فارس از سوی دشمن محکوم به شکست است و ما امروز به بازدارندگی دفاعی در دریا نیز رسیدیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه کشور ما قدرت خوبی در حوزه پدافند هوایی دارد افزود: مقدمات ساخت موشک که در دوران دفاع مقدس امکانات حداقلی داشتیم از همان زمان شروع شده و وقتی کارشناسان لیبی وسط کار با هماهنگی صدام میدان را خالی کردند، این کار توسط رزمندگان ادامه یافت و توسعه داده شد و امروز بزرگترین قدرت در عرصه طراحی و ساخت موشک‌های نقطه زن هستیم.

وی گفت: در یک مانور، چادر ۱۲ نفره گروهی از فاصله دو هزار و صد کیلومتری توسط موشک‌های نقطه زن زده شد و مانوری که در منطقه کرمان رخ داد و مواضع رژیم صهیونیستی در ابعاد یک به یک بازسازی شد و عملیات صورت گرفت، دشمن فهمید که ایران چه قدرتی دارد.

سردار جلالی گفت: امروز در کشورهای محور مقاومت تجهیزاتی که ساخته شده با کمک ایران بوده است و این بازدارندگی امروز به خارج از کشور رسیده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه ساخت پهپاد گفت: در حوزه ساخت پهپاد پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

وی ابراز داشت: وقتی کشور در منطقه به قدرت دفاعی تبدیل شد و وقتی دشمن دو بار در حمله رو در رو پاسخی نتوانستند بدهند یعنی به نقطه بازدارندگی رسیدیم و این امر برای دشمن قابل تحمل نبوده است و با همه توان و ظرفیت‌هایی که دارد تلاش می‌کند در عرصه‌های دیگر به کشور آسیب برساند.

سردار جلالی با بیان اینکه در محور مقاومت تمام اهداف آمریکا را شکست داریم و از آن عبور کردیم افزود: دشمن می‌خواست در کشورهای محور مقاومت منطقه تجزیه طلبی ایجاد کند که با محوریت سردار سلیمانی در لبنان، عراق و سوریه این امکان فراهم نشد و آمریکایی‌ها در این حوزه شکست خوردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان داشت: ایران در حوزه توسعه علم وضعیت خوبی دارد و دشمن برای تبدیل ایران اسلامی به کشورهای کوچک هدف راهبردی تعریف کرد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: حادثه اخیر با فوت خانم مهسا امینی شروع شد و برخی‌ها می‌گویند نسل جدید خواسته‌هایی دارد که باید بدان توجه شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: دشمن امروز از رسانه‌های مدرن برای اثرگذاری روی جوانان ما استفاده می‌کند و تلاش آنان در راستای تغییر باورها و ارزش‌ها است.

سردار جلالی با بیان اینکه کنترل و سیاستگذاری و هدایت‌گری فضای مجازی به دست کشور نبوده است افزود: جوانان ما بدون دفاع در این عرصه قرار گرفتند و در این سال‌ها شرایط کرونایی نیز به این وابستگی کمک کرد و وضعیت به گونه‌ای شد که برخی جوانان در زمینه ارزش‌های بنیادین نظراتشان متفاوت شد.

وی گفت: امروز در دنیا و آمریکا کتابهای زیادی تألیف شده است که در آن آمده جنگ فضای مجازی، سلاحی برای دو طرف است و با فضای مجازی می‌توان مردم کشوری را علیه خودشان بسیج و وارد میدان کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: فرانسه اولین کشوری بود که در این عرصه ورود کرد و آمریکایی‌ها با استفاده از فضای مجازی جلیقه زردها را بسیج می‌کردند.

وی گفت: امروز در چین یک شبکه پیام رسان ملی وجود دارد که خدمات بسیاری از این طریق به مردم داده می‌شود و خبری از سایر برنامه‌های فضای مجازی کشورهای دیگر نیست.

سردار جلالی با اشاره به نحوه شهادت طلبه بسیجی گفت: این افرادی که این طلبه را اینگونه به شهادت رسیدند از خارج از کشور نیامدند و جوانان همین کشور بودند و باید دید چگونه و طی چه فرآیندی به این نقطه رسیدند که حاضر شدند دست به چنین جنایتی بزنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان داشت: قاتل دو جوان مشهدی تا سه سال قبل اهل مسجد و هیئت بود و امروز چنان خشونت به خرج می‌دهد که تعجب آور است و باید دید چه اتفاقی افتاده است که این شرایط در این جوان ایجاد شده که این نشان می‌دهد دشمن با استفاده از فضای مجازی فکر و ذهن جوانان را تسخیر کرده و علیه ملت خودمان استفاده کرده است.

وی عنوان داشت: شبکه مجازی رها و ول جوانان ما را قاتل کرده است و اگر فردی شش ماه در این فضا قرار گیرد، فکرش تغییر پیدا می‌کند.

سردار جلالی بیان داشت: افراد بازداشت شده اغتشاشات اخیر وقتی از این فضای مجازی فاصله می‌گیرند، به اشتباه خود پی می‌برند که چه اقداماتی نادرستی انجام دادند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: دشمن به دنبال ایجاد ایران تضعیف است و می‌خواهند کشور را تجزیه کنند و از روند آرام و نرم می‌خواهند این هدف را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه امروز شبکه‌های اجتماعی خارجی مجرم هستند افزود: کسانی که اجازه دادند آزادانه این شبکه‌ها در ایران فعالیت کنند و هیچ تعهدی از آنان نگرفتند نیز مجرم هستند و این امر موجب شد برخی از جوانان پاک به افرادی بدتر از داعش تبدیل شوند.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز در پایان حوادث اخیر قرار داریم افزود: باید دشمنان را به درستی شناخت و امروز آمریکا دشمن اول ما است.

وی با اشاره با حوادث اخیر کشور، نادیده گرفتن راهبردهای دشمن در شکل‌گیری اغتشاشات را ساده انگارانه توصیف کرد و گفت: منکر ضعف‌ها و کاستی‌ها نیستیم، اما ستون اصلی حل این مسائل، راهبردهای دشمن علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: دشمن در کشور ما با بهره گیری از رسانه‌های مدرن و شبکه‌های اجتماعی به دنبال تغییر در ارزش‌های ملی و خانوادگی است و دشمن با این راهبرد یک فرایند تغییر را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نوع تحریم‌های صورت گرفته از سوی دشمنان و اینکه ما را در حوزه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی دچار تحریم نمی‌کنند توضیح داد: دشمن با استفاده از این فضا همواره به دنبال مدیریت و تنظیم فکر و ذهن‌هاست.

سردار جلالی توضیح داد: کنترل فکر و هدایت افکار عمومی توسط دشمنان و تحت تأثیر قراردادن آنها، باعث شد که برخی افراد با رفتارهایی خشن و داعش گونه به جان ملت افتاده و جنایت‌های فجیعی را رقم بزنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نباید به روایت‌های غلط دشمنان در شبکه‌های اجتماعی توجه کرد و باید توطئه دشمن برای تجزیه و تضعیف ایران برای همگان به خوبی تبیین شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امروز فنی‌ترین جنگ سایبری را با آمریکایی‌ها داریم و هر روز وی پی ان جدید خلق می‌کنند و برای تغییر افکار جوانان دست به هر کاری می‌زنند.

وی عنوان کرد: اسرائیل، منافقین، دموکرات کومله و پهلوی از دیگر دشمنان ملت ایران هستند و کسانی که در این عرصه قرار دارند باید تکلیف خود را معلوم کنند و نمی‌شود سکوت کرد.

وی ابراز داشت: اصلی ترین هدف دشمن تجزیه و تضعیف ایران در تمامی عرصه‌های قدرت ملی است و آنان امروز از نقطه ضعفی کشور که همان فضای مجازی است ورود کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که نشان دهد نظام قابل سرنگونی است و این کار را می‌توان سریع انجام داد افزود: دشمن در این فتنه همگان را جمع کرد و طراحی‌های مختلف انجام دادند و اتاق فکری تشکیل شد.

سردار جلالی بیان داشت: همه جای دنیا قانونی‌ترین خشونت برای پلیس است و پلیس مجاز است که به طرف کسی که حمله می‌کند از سلاح استفاده کند اما ایران این کار را نکرد چرا که این کار بازی در زمین دشمن بود.

وی افزود: دشمن سلاح‌های بسیاری توزیع کرد و تلاش داشتند با ایجاد جنگ داخلی، سوریه سازی را دنبال کند و راهبرد ایران این بود که بسیج و سپاه را بدون اسلحه در میدان حاضر کند وگرنه جمع کردن این اغتشاشگران توسط نیروهای نظامی کار دشواری نبود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هدف دشمن ایجاد جنگ داخلی بین اقوام مختلف بود و ایران وارد این بازی نشد هر چند که خطاهای فردی نیز در این زمینه داشته ایم که با آن برخورد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور راهبرد دیگر دشمن را دو قطبی سازی بین در جامعه بین نیروهای حافظ امنیت و مردم عنوان کرد و گفت: نیروهای حافظ امنیت ما شهید دادند، اما در راهبرد کشته سازی دشمن بازی نکردند.

وی افزود: اینکه مدافع این انقلاب بسیجی شهیدی مانند روح الله عجمیان است که در یک منزل استیجاری ۵۰ متری و با شغل کارگری مقابل شخصی مانند علی کریمی می‌ایستد که صاحب کاخ چند ده میلیاردی است و این نشان می‌دهد که مدافعین این انقلاب افرادی مستضعف و از طبقه پایین جامعه هستند.

سردار جلالی افزود: این حوادث نشان داد ستاره‌هایی مانند شهید روح الله عجمیان و شهید آرمان علی وردی ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند و هنوز افراد باغیرتی مثل شهید علی وردی هستند که او را مجبور به اهانت به رهبری می‌کنند، اما او از انجام این کار سر باز می‌زند و این نشان دهنده ادامه راه شهدا است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: جهاد تبیین، روشنگری برای مردم و دانشجویان که همواره توصیه مقام معظم رهبری است باید عملیاتی شود و باید جوانان خود را هدایت کنیم و همواره مراقبشان باشیم و شاهد آن باشیم همین جوانانی که فریب دشمن خورده اند با نگاه انسانی و اسلامی به دامان ملت بازگردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: راه انقلاب اسلامی حق و مسیر درستی است و دشمن در گام‌های آخر و دست و پا زدن‌های پایانی است که در این بین مشکلی که وجود دارد جهل برخی از افراد جامعه است.

وی گفت: برخی‌ها کار تروریست ازبکی که در حرم شاهچراغ فاجعه آفرید را کار نظام اعلام می‌کنند که این نشانه عمق جهل این افراد است که باید برای این جامعه روشنگری کرد و این موضوع ناراحت کننده‌ای است که برخی‌ها واضح‌ترین مسائل را تشخیص نمی‌دهند.

امروز مدرنترین جنگ رسانه‌ای و ترکیبی علیه ما در حال انجام است

وی افزود: امروز مدرنترین جنگ رسانه‌ای و ترکیبی علیه ما در حال انجام است که یک بعد این جنگ ترکیبی رسانه است. برای اولین بار است که در دنیا این حجم از دروغ در رسانه علیه یک ملت تولید و منتشر می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان گفت: افتخار ما این است که فرمانده شکست دهنده داعش شهید قاسم سلیمانی است و ما حتماً دنباله رو مسیر و مفهومی که این شهید بزرگوار از خود جای گذاشته است هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.