واکنش بورل به رسوایی در پارلمان اروپا

رویترز گزارش داد، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به بازداشت چهار مقام این اتحادیه در پرونده تحقیقات دریافت رشوه از قطر، تحقیقات بلژیک دراین‌باره را «نگران‌کننده» توصیف کرد.

دادستانی بلژیک روز جمعه از یورش پلیس به ۱۶ منزل مسکونی و توقیف ۶۰۰ هزار یورو پول نقد در بروکسل خبر داد. در جریان این عملیات تحقیق و تفحص، چهار مقام اتحادیه اروپا نیز بازداشت شدند.

پارلمان اروپا پیش‌تر اعلام کرده بود که این نهاد فعالیت اوا کایلی، یکی از ۱۴ نایب رئیس این پارلمان را به حالت تعلیق درآورده است.

بورل در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: قطعاً این خبر بسیار نگران‌کننده است. با اتفاقاتی روبه‌رو هستیم و به عنوان رئیس اسبق پارلمان اروپا، برخی از واقعیت‌ها قطعاً مرا نگران می‌کند.

دادستان‌های بلژیک مدعی شدند که ماه‌هاست به یک کشور حاشیه خلیج فارس درباره تلاش برای تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌های بروکسل، مظنون شده‌اند.

به گفته منبعی مطلع، کشور مذکور قطر یعنی میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است. یکی از مقامات قطری اواخر هفته گذشته اتهامات به دوحه را رد کرد و گفت: هرگونه اتهام به دولت قطر با ادعاهای منتشره، بی‌اساس و کذب محض است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.