تصاویر شاسی بلند چری لو رفت!+ عکس

در صنعت خودروی چین خودروسازهای بزرگی حضور دارند. چری یکی از این بزرگان است که نه تنها در چین بلکه در بازارهای منطقه نظیر ایران و روسیه هم فعالیت می‌کند. چری اومودا ۸ جدیدترین محصولی است که چینی‌های کارخانه چری می‌خواهند رونمایی و عرضه کنند.

انتشار اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

گر چه از این کراس اوور جذاب و مدرن اطلاعات دقیقی نداریم و تصاویر رسمی نیز منتشر نشده ولی امروز عکس‌های جاسوسی آن در شبکه‌های اجتماعی چین به حالت انتشار در آمده است. رسانه‌های چینی معتقدند که نام این خودرو چری اومودا ۸ خواهد بود اما این حدس و گمان آنها است و در حال حاضر کراس اوور چری با کد T۱EJ شناخته می‌شود.

اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

با نگاهی به چری اومودا ۸ احتمالی، یاد و خاطره چری اومودا ۵ در ذهنمان نقش می‌بندد چرا که طراحی ظاهری این دو کراس اوور شبیه یکدیگر است. در نمای جلو شاهد تعبیه جلو پنجره‌ای هستیم که به صورت ماتریسی کار شده و از دو طرف هم به چراغ‌های باریک جلو متصل است.

نمای عقب این خودرو با چراغ‌های ظریفی به یکدیگر وصل شده‌اند و در مرکز آنها عبارت چری به انگلیسی درج گردیده است. چری اومودا ۵ در ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود. چراغ‌های نمای جلو هم به صورت پکیجی است که دو قسمتی طراحی شده و بخش اصلی آنها روی سپر کار شده‌اند.

از نمای جانبی می‌توان گفت چری T۱EJ قصد دارد خود را عضلانی نشان دهد و تا حدودی هم شبیه خودروی لندروور طراحی شده است. علاوه بر این دستگیره‌های مخفی شونده و ستون C از پهلو به خوبی و با وضوح به چشم می‌آیند. در مجموع باید به این نتیجه رسید که چری اومودا ۸ ظاهر مدرن و ساده‌ای دارد که نشان می‌دهد طراحان این کمپانی به بلوغ رسیده‌اند.

اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

متاسفانه تصاویر بسیار اندکی از داخل کابین اومودا ۸ منتشر شده ولی با نگاهی به همان عکس‌ها می‌توان کلاستر و مانیتور یکپارچه و امکاناتی نظیر سیستم هدآپ دیسپلی را برای متصور بود.

مشخصات فنی چری اومودا ۸

اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری

هنوز به طور دقیق مشخص نشده که قرار است زیر کاپوت این خودرو چه پیشرانه‌ای تعبیه شود ولی با حدس و گمان می‌توان گفت که قوای فنی این کراس اوور مانند محصولاتی نظیر تیگو ۸ پرو و تیگو ۹ خواهد بود. بنابراین احتمال به کارگیری پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری و ۲.۰ لیتری وجود دارد.

پیشرانه ۱.۶ لیتری می‌تواند حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر تولید کند. همچنین اگر از موتور ۲.۰ لیتری استفاده شود می‌توان انتظار داشت که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید شود. نیروی محرکه در این دو پیشرانه از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس به محور جلو یا هر دو محور منتقل می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.