تکذیب گرانی سیمان از سوی وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ قیمت سیمان که در بورس کالا به صورت پایه تعیین می‌شود، کاهش داشته و یک پاکت سیمان ۵۰ کیلویی که پیش از این ۳۵ هزار تومان بود، اکنون به کمتر از این مبلغ رسیده است.

سیدرضا فاطمی‌امین گفت:‌ در روزهای گذشته فضایی ایجاد شد، مبنی بر اینکه با فرارسیدن زمستان، گاز واحدهای تولیدکننده سیمان قطع و قیمت‌ها افزایش می‌یابد، در حالی که این موضوع کاملاً شایعه است.

زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حتی قیمت سیمان در بورس کالا که بهای آن به صورت پایه تعیین می‌شود، کاهش نیز داشته و یک پاکت سیمان 50 کیلویی که پیش از این 35 هزار تومان بود، اکنون به کمتر از این  عدد رسیده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته عرضه سیمان از تقاضا بیشتر بوده و ناترازی وجود ندارد اظهار داشت:‌در خرده‌فروشی قیمت تا 50 هزار تومان معقول است، پس از اینکه خبر افزایش بهای سیمان را شنیدم به چند نفر از همکارانم گفتم و آن موضوع را در چند شهر پیگیری کردند و مشخص شد قیمت حدودا 50 هزار تومان است.

فاطمی‌امین  اظهار داشت:‌افراد سیمان را با قیمت 35 هزار تومان به صورت عمده از بورس خریداری می‌کنند که باید به این عدد ارزش افزوده نیز اضافه شود.

وی درباره گرانی یونولیت نیز اظهار داشت:‌ ریشه این موضوع به ماده‌ای به نام استایرن بازمی‌گردد، مهرماه شرکت پتروشیمی پارس در تولید این ماده دچار اخلال شد و اکنون تولید آن به دلیل مباحث فنی متوقف است.

وزیر صمت افزود: بنابراین از آنجا که استایرن ماده اولیه پلی‌استایرن، زرین و فوم است، کمبود تولید اتفاق افتاد که برای رفع این مشکل با وزارت نفت هماهنگی لازم به منظور واردات و جبران در حال انجام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.