امیرعبداللهیان: عاملان خشونت به عدالت سپرده می‌شوند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند در یک گفتگوی تلفنی، به تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه پرداختند.

«مسعود رجوی» زنده است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشینه چهار صد ساله روابط میان ایران و هلند، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه از استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در قبال موضوع حقوق بشر و زنان و مواضع مداخله جویانه آنها در قبال مسائل داخلی ایران انتقاد کرد و افزود، تلاش برای تحریک جوانان و زنان ایرانی از سوی برخی مقامات و محافل غربی و استفاده ابزاری از رسانه‌ها به این منظور، اقدامی غیر سازنده در عرصه دیپلماتیک بود که به گسترش خشونت‌ها و اقدامات تروریستی در ایران منجر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بی‌تردید اغتشاش‌گران و عاملان ترور و خشونت و بکارگیری سلاح گرم و سرد علیه پلیس و امنیت جامعه، طبق قوانین قضائی کشور به عدالت سپرده می‌شوند.

وزیر امور خارجه هلند نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن اشاره به چهار قرن روابط مثبت و تاریخی میان ایران و هلند و همچنین گفتگوهای سازنده اخیر میان وزاری خارجه دو کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ارتقای روابط کنسولی برای رفع مسائل مربوط به اتباع دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

ووپکه هوکسترا از حسن نظر همتای ایرانی خود برای حل و فصل مسائل مربوط به یک تبعه هلندی و تداوم گفتگوها و دیدارها برای گسترش روابط دو جانبه قدردانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.