نماینده مجلس: بیانیه ما به این معنی نبود که معترضین باید اعدام شوند/ عده ای از سر فقر به خیابان ها آمدند!

طی روزهای اخیر و شروع ناآرامی‌ها در کشور، تعداد بازداشتی‌ها در حال افزایش است البته معاون اول قوه قضاییه در گفتگویی که در ۱۱ آبان ماه داشت گفته بود که بیش از ۹۰ درصد کسانی که در حوادث اخیر دستگیر شدند بعد از ۲۴ ساعت آزاد شدند.

مشکل مردم حجاب نیست معیشت است

سید سلمان ذاکر؛ نماینده ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: بنده اخیرا از رییس کل دادگستری و قوه قضاییه درخواست کردم تا جوانانی از روی جهالت، غفلت و نادانی که به دام استکبار جهانی افتاده اند را ببخشند و آنها را نزد خانواده‌هایشان بفرستند ولی آنهایی که مرتکب جنایت شده و اموال عمومی را تخریب کردند باید طبق قانون برخورد و مجازات شوند.

بیانیه ما در مجلس به این معنی نبود که معترضین باید اعدام شوند

وی گفت: مجلس هیچگاه قصد ندارد با بیانیه در کار قوه قضاییه دخالت کند. ما نمیتوانیم بگوییم چه کسی اعدام یا محکوم به حبس شود زیرا این کار قوه قضاییه است نه مجلس. حمایت ما از مردم و جوانانمان و پیشگیری از آسیب به آنهاست، بیانیه‌ ای که مجلس امضا کرد بد تفسیر شد و گفتند که نمایندگان خواستار اعدام معترضین هستند درحالیکه چنین چیزی صحت ندارد زیرا ما همیشه قانون را به نفع متهمین تفسیر میکنیم.

نماینده ارومیه در مجلس در ادامه به دیده بان ایران عنوان کرد: استکبار جهانی برای جوانان آذربایجان غربی نقشه‌های بسیاری کشیده است و سعی دارند یکپارچگی مردم ارومیه را که کرد و ترک و ادیان مختلف در کنار هم زندگی میکنند را از هم بپاشند حضور جوانان در اعتراض ها در آذربایجان غربی کار استکبار جهانی است .ولی ما اجازه نخواهیم داد که وحدت و انسجام ملی ما را به خطر بندازند و جوانان ما در ادیان و مذاهب مختلف آسیب ببنند.

بازداشتی‌های ارومیه کمتر از ۱۵۰ نفر است

نماینده ارومیه در مجلس در پاسخ به این پرسش دیده‌بان ایران که آیا بازدیدی از زندان ارومیه و بازداشتی‌های اخیر داشته‌ است یا خیر، عنوان داشت: در اولین فرصت از زندان ارومیه بازدید خواهم کرد. خوشبختانه بازداشتی‌های ارومیه کمتر از ۱۵۰ نفر است و درخواست بنده این است که مجرمین اصلی و آنهایی که نقش لیدری داشتند را دستگیر کنند، برخی افراد از سر ناچاری و فقر به خیابان آمده و علیه نظام شعار دادند. افرادی که از سر ناچاری و فقر فریب دشمنان را خوردند را با راهنمایی و هدایت آزادشان کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.