هدیه همراه اول بابت ارسال اشتباه هشدار زلزله چیست؟

به گفته مدیرکل ارتباطات همراه اول، این هشدار برای حدود ۲ درصد از هموطنان ارسال شده است.

همراه اول قصد دارد بابت ارسال اشتباه هشدار زلزله از مشترکین خود دلجویی کند. در همین راستا یک روز مکالمه رایگان به‌عنوان هدیه برای مشترکین این اپراتور در نظر گرفته شده است. به گفته مدیر کل ارتباطات همراه اول، این هشدار برای حدود 2 درصد از هموطنان ارسال شده است.

بنابر اعلام همراه اول، هنوز زمان فعال‌سازی این بسته رایگان مکالمه مشخص نیست و روز آن از طریق پیامک به مشترکین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ساعاتی پیش نمایش هشدار زلزله روی موبایل برخی ایرانی‌ها موجی از نگرانی را به‌دنبال داشت. در حالی که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر هک شبکه موبایلی کشور مطرح شده بود، رئیس رگولاتوری اعلام کرد پایش و رصد شبکه ارتباطی کشور هرگونه هک یا نفوذ را رد می‌کند.

«حکاکان» مدیرکل ارتباطات همراه اول نیز در گفتگو با شبکه خبر ضمن عذرخواهی از مشترکینی که این پیام را دریافت کرده‌اند، تأیید کرد هک و نفوذی رخ نداده و خطای تیم تحقیقاتی صورت گرفته است:

«در پی هشدار وضعیت زرد و نارنجی روزهای گذشته توسط سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیل در برخی از استان‌ها، مرکز تحقیق و توسعه تلفن همراه سرویس هشدار سریع برای اطلاع‌رسانی بلایای طبیعی را راه‌اندازی کرد. تفاوت عمده این سامانه با پیامک معمولی سرعت و اولویت هشدار است که می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های جانی و مالی هموطنان از بلایای طبیعی شود. در روز جاری کارشناسان مرکز تحقیق و توسعه تلفن همراه قصد ارزیابی صحت عملکرد سامانه مذکور از طریق ارسال هشدار برای تعدادی از اعضای تیم در محدوده جغرافیای خاص را داشتند که متأسفانه به‌دلیل خطای انسانی، هشدار مذکور برای قریب به دو درصد از هموطنان نیز ارسال شده است.»

حکاکان در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه بسته اینترنت هدیه‌ای برای جبران به مشترکین داده شود، اعلام کرد: «این مورد را بررسی می‌کنیم». این شرکت نیز در همین راستا و برای دلجویی از مشترکین خود، بسته رایگان مکالمه یک‌روزه را در نظر گرفته است که البته زمان دقیق آن با پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است در پی نگرانی ایجاد‌شده برای برخی شهروندانی که این پیام هشدار را دریافت کرده‌اند، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.