ارتش یمن: آماده پاسخ به هر حمله‌ای هستیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب در سخنانی گفت که نیروهای مسلح این کشور آماده پاسخ به هر حمله‌ای با موشک و پهپاد هستند.

به گزارش المسیره، «یحیی سریع» گفت: ما در یک جنگ مقدس هستیم و جانفشانی‌های شهدای بزرگوار را که با خون پاک خود تاریخ روشنی رقم زدند، فراموش نخواهیم کرد. آنها پایه‌های امنیت و ثباتی را که امروز از آن برخورداریم، مستحکم کردند.

وی افزود: دلاوری‌ها و جانفشانی‌های شهدا باعث شد مردم یمن سر خود را بالا بگیرند و به شجاعت آنان افتخار کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد، دشمن در گذشته صنعاء و سایر استان‌ها را بمباران می‌کرد؛ ولی امروز می‌توانیم به هر حمله‌ای با چندین موشک و پهپاد پاسخ دهیم و نیروهای مسلح ما موفق شدند معادله‌ای در موازنه ترس و وحشت با دشمن ایجاد کنند.

سریع در پایان گفت: معادله اخیری که نیروهای مسلح ما در چارچوب مأموریت‌هایش برای حمایت از منابع حاکمیتی مانند نفت و گاز یمن اعمال کرد، توانایی یمن در بازدارندگی و سطح پیشرفته نیروهای مسلح را در حمایت از حاکمیت و منابع این کشور ثابت کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.