بر مواضع گروه های تروریستی اشراف کامل داریم/ برای حفظ جان خانواده یکی از سران تروریست‌ها، او را هدف قرار ندادیم

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اشراف کامل بر مواضع گروه های تروریستی در شمال عراق، تحریم ها علیه ایران را دلیلی بر شکست و ناکامی آمریکا برشمرد.

سردار محمد تقی اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی اختصاصی با شبکه المیادین به اظهارنظر پیرامون تازه ترین تحولات در مرزهای ایران و عراق پرداخت.

بر اساس این گزارش، سردار اصانلو در گفتگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: مرزها تحت کنترل نیروهای مسلح ایران قرار دارد اما متاسفانه مرز عراق شاهد تحرکات بی ثبات کننده است.

وی افزود: اوضاع در مرزها پایدار است. مقامات ایران از مقامات کردستان عراق خواستند گروه های تروریستی را منحل کنند اما با کمال تاسف هیچ گونه همکاری در این خصوص صورت نگرفته است. آنها به خوبی می دانند که ما بر مواضع گروه های تروریستی در هرنقطه ای که متمرکز شوند، اشراف کامل داریم.

سردار اصانلو تصریح کرد: ما می توانستیم سرکرده یکی از این گروه های تروریستی را هدف قرار دهیم اما سپاه پاسداران به دلیل اینکه وی همراه همسر و خانواده اش بود این کار را انجام نداد.

وی همچنین با بیان اینکه ایران هسته های تروریستی را در هر جایی که باشند هدف قرار خواهد داد، افزود که سپاه پاسداران حدود ۲۳ جلسه را با طرف مقابل برای حل موضوع از طریق دیپلماسی برگزار کرده و موضع خود را به طرف عراقی اطلاع داده است.

اصانلو اظهار داشت: ما پرونده های واضحی را درباره تروریست هایی که اقلیم کردستان عراق از آنها میزبانی می کند، تهیه کردیم و خواستار تحویل آنها به ایران شدیم. هرچقدر که مقامات کردستان عراق تروریست های تحت پیگرد را سریعتر تحویل دهند، اوضاع بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما می دانیم که مقامات اقلیم کردستان روابط خود را با آمریکایی ها پنهان نمی کنند و ما در این خصوص دخالت نمی کنیم.

سردار اصانلو در عین حال بر مخالفت با هرگونه حضور آمریکا در مرزهای ایران تاکید کرد و افزود هنگامی که با آمریکایی ها رویارو خواهیم شد این کردستان عراق است که بهای آن را خواهد پرداخت. آمریکایی ها می دانند که ما درباره تجهیزات و حضور و استقرار نظامی آنها اطلاعات کامل داریم و می توانیم آنها را هدف قرار دهیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه پاسداران درباره تحریم های آمریکا علیه ایران هم گفت: این تحریم ها چیز جدیدی نیست و تاثیری بر ما نداشته و نخواهد داشت و نشانگر شکست آمریکایی ها است و مردم ایران باید بدانند که موضوع تحریم ها به یک موضوع پوسیده تبدیل شده است.

اصانلو تاکید کرد: من چیزی در ایالات متحده ندارم که تحریمم کنند و هر کاری که می کنند بی فایده است. ما می دانیم که آمریکایی ها گروه های تروریستی را به منظور حمله به ایران آموزش می دهند و تامین مالی می کنند.

وی در عین حال تصریح کرد که سپاه پاسداران هر کاری را که بتواند برای رفع نیازهای ملت ایران انجام خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.