توییت عجیب ایلان ماسک درباره توییتر!

ایلان ماسک اسلایدهایی را که در جلسه‌ی داخلی توییتر به نمایش درآمده‌اند، منتشر کرده است تا از آغاز استخدام نیروهای جدید خبر دهد. استخدام نیرو در حالی شروع می‌شود که ایلان ماسک در هفته‌های اخیر بیش از نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرده بود. هم‌زمان صدها نفر نیز استعفا دادند.

براساس نوشته‌ی بلومبرگ، ایلان ماسک فعلاً جزئیات دقیقی درباره‌ی نحوه‌ی استخدام نیروهای جدید ارائه نداده است.

مدیرعامل و مالک جدید توئیتر می‌گوید میزان استقبال از توییت‌های مبتنی‌بر نفرت‌پراکنی کمتر از قبل شده و پروژه‌ی جعل هویت گسترده‌ی افراد معروف که درنتیجه‌ی روی کار آمدن سرویس هشت دلاری توییتر بلو بود، شکست خورده است. این ادعاها مبتنی‌بر داده‌هایی هستند که تا اواسط ماه جاری میلادی (کمتر از دو هفته پیش) ثبت شده‌اند.

ایلان ماسک خودش را مدافع آزادی بیان می‌داند و به‌دنبال کاهش سخت‌گیری‌های توییتر است. همین موضوع باعث شده شماری از شرکت‌های تبلیغاتی همکاری با توییتر را موقتاً متوقف کنند. برندهای بزرگی مثل جنرال موتورز گفته‌اند تمایلی به فعالیت در پلتفرمی که محفلی برای نفرت‌پراکنی باشد، ندارند.

مطابق‌با اسلایدهای توییتر، ثبت‌نام کاربران جدید به «بالاترین حد در تاریخ» رسیده و در بازه‌ی هفت‌روزه‌ی منتهی به ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان)، روزانه به‌طور میانگین دو میلیون کاربر جدید به این شبکه‌ی اجتماعی ملحق شده‌اند.

ایلان ماسک در توییتی نوشته است که انتظار دارد تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی توییتر در عرض ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده به بیش از یک میلیارد نفر برسد. تعداد کاربران فعال در حال حاضر یک‌چهارم این مقدار است.

ایلان ماسک گفته است که نسخه‌ی جدید سرویس اشتراکی توییتر در روزهای آینده از راه می‌رسد. سرویس جدید Twitter Verified حساب‌های شخصی و سازمانی و دولتی را با تیک‌هایی به رنگ متفاوت، جدا می‌کند. توییتر با این سرویس به‌دنبال کاهش وابستگی به تبلیغات است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.