کناره‌گیری عمران خان از رقابت‌های سیاسی پاکستان

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان  اعلام کرد که حزب تحریک انصاف از همه مجالس قانونگذاری محلی و استانی استعفا خواهد داد و تجمعات اعتراضی را لغو می‌کند.

«عمران خان»، نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد که حزبش از حضور در تمام مجالس قانونگذاری محلی  و ایالتی پاکستان استعفا می‌دهد و راهپیمایی اعتراضی به اسلام آباد را متوقف می‌کند زیرا نگران آن است که این اقدام باعث  ویرانی در کشور شود.

خان که از پشت شیشه ضد گلوله سخنرانی می‌کرد، همچنین اعلام کرد که او به همراه حزبش از رقابت‌های کنونی سیاسی  پاکستان کناره گیری خواهد کرد.

این اولین سخنرانی عمومی عمران خان پس از مجروح شدن در یک حمله مسلحانه در اوایل ماه جاری میلادی در جریان برگزاری راهپیمایی اعتراضی از لاهور به اسلام آباد است.

حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان پیش از این از پارلمان فدرال پاکستان استعفا داده بود، اما در دو استان و دو واحد اداری در قدرت باقی مانده بود.

عمران خان پس از برکناری از قدرت در آوریل، تظاهرات سراسری را برای تحت فشار قرار دادن دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام برگزار کرد. این اعتراضات قرار بود روز شنبه با راهپیمایی به سمت اسلام آباد ختم شود، با این حال، خان گفت که آن را لغو می‌کند زیرا می ترسد که باعث ویرانی در کشور شود. عمران خان گفت: «تصمیم گرفتم که به اسلام آباد نروم، زیرا می‌دانم که ویرانی به بار خواهد آمد و زیان به کشور وارد خواهد شد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.