این نوزاد با یک دُم 12 سانتیمتری به دنیا آمد+ عکس
یک نوزاد دختر در مکزیک از طریق زایمان سزارین با دمی ۱۲ سانتیمتری پوشیده از مو و پوست به دنیا آمد.
 آنها با موفقیت دم را از این نوزاد خارج کردند. تصور می‌شود که این عارضه که «دم واقعی» نامیده می‌شود، بسیار نادر باشد.

دانشمندان این اتفاق را یک شوک بزرگ در علم پزشکی در جهان توصیف کردند.

این نوزاد در یک بیمارستان روستایی در شمال شرقی مکزیک از طریق سزارین به دنیا آمد. بر اساس یک مطالعه موردی در مجله جراحی کودکان، این نوزاد سابقه قبلی قرار گرفتن در معرض اشعه یا عفونت در دوران بارداری نداشت و از دو والدین سالم در اواخر دهه ۲۰ زندگی‌شان به دنیا آمد.

اتفاق بسیار نادر برای یک دختر، دنیا را بهت‌زده کرد

طول این زائده استوانه ای شکل ۱۲.۷ سانتی‌متر و قطر آن بین ۳ تا ۵ میلی‌متر در تمام طول آن است. پزشکان اشاره کردند که ساختار دم-مانند با مو و پوست پوشیده شده بود و نوزاد هنگام نیشگون گرفتن زائده گریه می‌کرد.

 

آنها سپس اشعه ایکس لومبوساکرال را انجام دادند – یک آزمایش تصویربرداری که به پزشک کمک می‌کند آناتومی گودی کمر را مشاهده کند – اما هیچ شواهدی از ناهنجاری یا ساختار استخوانی در داخل دم پیدا نکردند.

اتفاق بسیار نادر برای یک دختر، دنیا را بهت‌زده کرد

این بدان معنی است که این دم یک دم بدون عملکرد به معنای زائده نیست، که در طول زمان هرگونه کارکرد خود را در بدن را از دست داده باشد، بلکه یک دم واقعی است – یک ساختار خوش خیم متشکل از بافت همبند، ماهیچه و اعصاب.

متخصصان پزشکی برای طیف وسیعی از مشکلات پزشکی آزمایش انجام دادند و مشخص شد که هیچ‌کدام از آنها وجود ندارد. اسکن MRI نیز هیچ ناهنجاری مغزی را نشان نداد و برای ناهنجاری های ستون فقرات نیز نتیجه منفی بود.

هنگامی که پزشکان مشکلات ستون فقرات را رد کردند، نوزاد دختر وقتی به دو ماهگی رسید دوباره توسط یک تیم اطفال و جراحی عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وقتی پزشکان از افزایش وزن و رشد کافی برای سن او به رضایت رسیدند، طول ساختار دم ۰.۸ سانتی متر افزایش یافته بود و هیچ شواهدی از ضایعات پوستی وجود نداشت. درنهایت تصمیم به برداشتن دم و بازسازی ناحیه توسط جراحی پلاستیک لیمبرگ گرفته شد – جایی که یک برش الماسی شکل برای برداشتن پوست آسیب دیده و بافت زیرین ایجاد می‌شود.

پس از مرخص شدن این کودک تا کنون هیچ عارضه ای گزارش نشده است.

طبق این ژورنال وجود دم در انسان بسیار نادر است. در آخرین بررسی توسط توجیما و یامادا در سال ۲۰۲۰، که گزارش های موردی را به زبان های انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، ایتالیایی و آلمانی جمع آوری کرده است، تنها ۱۹۵ مورد انسان با دم واقعی تا سال ۲۰۱۷ شناسایی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.