ماجرای مسمومیت جمعی دانشجویان دانشگاه اصفهان

در این مطلب آمده است:چهارشنبه ۲ آذر ماه جاری اکثر دانشجویان خوابگاه دانشگاه صنعتی اصفهان به علت مسمومیت به بهداری دانشگاه مراجعه کردند اما چون وضعیت جسمانی آنان مساعد نبود به بیمارستان‌منتقل شدند. یکی از دانشجویانی که در مقطع دکترای دانشگاه صنعتی اصفهان در حال تحصیل است و خودش در حال حاضر از شدت مسمومیت وضعیت مساعدی ندارد و شب حادثه به بیمارستان اشرفی منتقل شده در پاسخ به سوال خبرنگار اعتماد در‌خصوص خبر مربوطه که از سوی روابط عمومی دانشگاه و مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان عامل ویروسی اعلام شده، می‌گوید: «مشخص است که ویروس نبوده است. همان شب دانشجویان دانشگاه در کانال تلگرامی که همه در آن عضو هستیم اعلام کردند که حال‌شان خوب نیست و علایمی همچون تب، دل درد، سردرد و حالت تهوع شدید دارند. من و هم‌اتاقیم هم حال‌مان بد شده بود. صد‌در صد به خاطر شام آن شب بود که بچه‌های خوابگاه مسموم شدند، چون دانشجویان اصفهان اکثرا ناهار را در دانشگاه می‌خورند و شام نیستند. دانشجویان خوابگاه هستند که مجبورند شام دانشگاه را بخورند. غذای چهارشنبه شب فسنجان بود و ناهار روز پنجشنبه قیمه بادمجان. ناهار را که خوردم حالم بدتر شد. حالا دیگر نمی‌دانیم این حالت‌ها برای چه عاملی بوده که به دانشجویان دست داده است.»

سعی می‌کند این قسمت از جملاتش را آهسته‌تر ادا کند: «والا بیشتر دانشجویان در همین کانالی که هستیم می‌گویند از عمد بوده و حتی وقتی از مدفوع دانشجویانی که حال‌شان بد بود و به بیمارستان رفته بودند، نمونه‌برداری انجام شده بود به آنها گفته شد که به دلیل وجود سمی که در غذای‌تان بوده مبتلا به این حالت‌ها شدید. یکی از بچه‌ها خودش پیگیر این قضیه شد و از پزشکان بیمارستان ماجرا را پرسید و آنها هم به او گفتند؛ به علت یک نوع سم بوده که این حالت‌ها به دانشجویان دست داده است ولی واقعا من هم نمی‌دانم ماجرا چیست!»

این دانشجو در ادامه می‌گوید: «هم‌اتاقی من الان تهران است. با او هم که صحبت کردم همین حالت‌هایی که من داشتم را هم‌اتاقیم نیز داشت. من کل روز پنجشنبه در بیمارستان بستری بودم و سرم بهم وصل بود. هنوز بعد از سه، چهار روز حالم خیلی مساعد نیست. روز پنجشنبه بدن درد شدید، اسهال و استفراغ داشتم. در ابتدا همه دانشجویانی که حال‌شان بد بود به بهداری دانشگاه مراجعه کردند بعد چون حال‌مان خیلی بد بود به بیمارستان اشرفی منتقل شدیم. بیمارستان ۹ دی شلوغ بود اکثر دانشجویانی که حال‌شان بد بود را به آنجا منتقل کرده بودند. در بیمارستان یکی از دانشجویانی که خودش نیز حالش بد بود، می‌گفت هم‌اتاقی من حالش به‌شدت وخیم است. فکر کنم دانشجویانی که در خوابگاه پسران بودند بیشتر دچار مسمومیت شده بودند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.