سخنگوی قوه قضائیه: بساط این شرارت به زودی جمع خواهد شد/ ماموری مرتکب خطا شود بدون ملاحظه برخورد می‌کنیم
سعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: مراتب تسلیت خانواده بزرگ قوه قضاییه را خدمت خانواده شهدا، جانبازان عزیز و زیان دیده‌ها که بر اثر جنایات تروریستی افراد مسلح صورت گرفته اعلام می‌داریم.
سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: صحنه‌هایی که در خیابان‌های اقصی نقاط کشور مشاهده کردیم خواب جنایات‌کاران برای ایران قوی را نشان داد. پشت این جنایات کسانی هستند که در رسانه‌ خوش آب و رنگ خود تروریست‌ها را تجهیز می‌کنند. دشمن در شبکه‌های مجازی دستور قتل، ترور و خشونت می‌دهد و این نشان می‌دهد که دشمن از شکست اعتصاب‌های فراخوانده شده عصبانی است.

وی ادامه داد: برنامه دشمن این بود که مردم را با جنگ‌های شناخته شده و ترکیبی با نام اعتصاب به میدان بیاورد که نشد. به رگبار بستن مردم بی‌گناه و مدافعان امنیت و حمله به مردم با چاقو در کف خیابان و کشته‌سازی نشان از نقشه شومی می‌دهد که به وسلیه ملت ایران دفع خواهد شد.

تروریست‌های امروز نقره داغ شدن تروریست‌ها در دهه شصت را ببینند

ستایشی گفت: تروریست‌های رسانه‌‌ای، تروریست‌های کف خیابان را مسلح می‌کنند و برای ترور زنان و کودکان بی‌گناه و مدافعان بی دفاع سلاح دست آنها می‌دهند.

وی ادامه داد: تروریست‌های رسانه‌ای حافظان امنیت را مقصر جلوه می‌دهند، این‌ها بدانند مقاومت ملت ایران با تروریست‌ها سخت و پشیمان‌کننده خواهد بود. این تروریست‌ها با این رفتار نشان می‌دهند حاضر نیستند اقدامات ناجوانمردانه و کور و دست سیاه و به خون رنگین شده خود را مخفی کنند. ملت ایران ترورهای کور دهه شصت را فراموش نخواهند کرد.

احضار مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت به دادسرای تهران

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: تروریست‌های امروز نقره داغ شدن تروریست‌ها در دهه شصت را ببینند. ملت ایران مردمی‌ آگاه و یکپارچه در مقابل خصم ایستاده است. تروریسم از سر ناچاری چهره خود را عیان ساخته است و همین امر موجبات همبستگی ملت ایران را فراهم نموده است.

وی ادامه داد: امروز کسانی هم که اعتراض دارند از نظام درخواست برخورد سخت با تروریست‌ها را دارند. تروریست‌های کف خیابان همان تروریست‌های اقتصادی هستند.  همان تروریست‌های رسانه‌ای از رسانه‌های معاند هستند و دقیقا تروریست‌های جنگ‌طلبی هستند که با خصم قسم خورده درصدد ویرانی ایران و ایرانی هستند. قوه قضاییه علم خون‌خواهی زنان، کودکان و مدافعان امنیت را به دست گرفته است و با سرعت و دقت و متضمن مؤلفه صحت بدون چشم پوشی از حق امنیت به عنوان حق عمومی ملت ایران آنها را به سزای جرائم ارتکابی خواهد رساند.

واکنش روزنامه شهرداری به نخواندن سرود ملی توسط تیم ملی

 

بساط این شرارت به زودی جمع خواهد شد

وی تاکید کرد: بساط این شرارت به زودی جمع خواهد شد. به روشنی مبرهن است ایران فردا از دید تروریست‌ها چگونه است! ایران سیاه، تلخ، پر از آشوب مانند برخی از کشورها است که با هوشیاری مسئولان و مردم این خیال ابطال خواهد شد.

ستایشی تاکید کرد: قوه قضاییه از خون این عزیزان نخواهد گذشت و نمی‌گذارد خون این عزیران پایمال شود.

وی ادامه داد: فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک می‌گویم. نهال نوپایی که امام راحل در آغازین روزهای حرکت ملت بنا نهاد که امروز یک شجره تنومند شده و حافظ فرهنگ و امنیت ایران اسلامی شده است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: قرارگاه پیگیری و اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب اسلامی در قوه قضائیه تشکیل شده است تا فرامینی که ایشان داده‌اند، اجرایی شود.  مقام معظم رهبری ۷ تیر ماه فرامینی را نسبت به قوه قضائیه دادند که هفته گذشته دستور اجرایی این قرارگاه رسید که ۵ کارگروه دارد و جلساتش به طور هفتگی برگزار می‌شود.

آماده‌ایم موانع احتمالی در حوزه دارو را با کمک دولت رفع کنیم

وی درباره اقدامات قوه قضائیه درخصوص بازار دارو گفت: مسئله دارو و تجهیزات پزشکی یک مسئله روز است و بلاخره کمبودهای دارویی که در جامعه وجود دارد نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. موضوع دارو و اقدام در جهت تولید، ورود و توزیع کاملا اجرایی است و دستگاه قضایی مداخله‌ای در این مورد ندارد. اما رئیس قوه قضاییه تاکیداتی داشتند مبتی بر این‌که ملاک برای ما رفع مشکلات مردم است و هر کمکی برای رفع مشکلات قوه مجریه و دولتمردان لازم است دریغ نشود و آماده‌ایم موانع احتمالی را رفع کنیم. بلادرنگ اقدام خواهیم کرد و امید داریم دولت محترم قدم‌هایی را برای رفع مشکلات مردم بردارد.

جزئیات پرونده متهمان اخلال در بازار ارز

سخنگوی قوه قضائیه درباره برخورد با اخلالگران بازار ارز گفت: ملاک و هدف ما این است که دشمن از این فضا استفاده نکند. قدم‌ها و اقدمات موثری را سربازان گمنام امام برداشتند در ماه جاری ۲۱ نفر به جرم اخلال در نظام اقتصادی دستگیر و تفهیم اتهام شدند و قرار برای این‌ها صادر شده است و دقت شده بی‌گناهان تفکیک شوند که ۸ نفر از این ۲۱ نفر بی‌گناه بودند که آزاد شدند و ۱۳ نفر با قرار بازداشت در زندان هستند.  درباره ارز فردایی ۱۴ نفر دستگیر شدند که یک نفر با قرار وثیقه، ۱۰ نفر با قرار کفالت و ۳ با صدور قرار التزام آزادند.

۱۴۲ نفر از متهمان در سیستان و بلوچستان بعد از سفر نمایندگان رهبری آزاد شدند

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به اقدام  رهبر انقلاب در دلجویی از مردم سیستان و بلوچستان و تاکید نمایندگان رهبری بر ضرورت برخورد با مقصران حوادث خاش و زاهدان بفرمایید در مورد این حادثه و حوادثی که در جریان ناآرامی‌های اخیر منجر به آسیب رسیدن به برخی اشخاص و اموال مردم شده پرونده‌ای تشکیل شده است؟ آیا اطلاع‌رسانی در خصوص این موارد هم مانند دادگاه‌های اخیر انجام خواهد شد، گفت: این سفر، سفر موفق و موثری ارزیابی می‌شود. این سفر برای بررسی اوضاع و احوال منطقه  مورد بحث و تدقیق در مورد مسائل مطرح شده بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: دیدار چهره به چهره با مردم منطقه، معتمدین، علما و خانواده شهدا و جانباختگان اخیر و استماع دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنان صورت گرفته است. این سفر با استقبال گسترده مردم سیستان و بلوچستان مواجه شد. سران طوایف و بزرگان استان از این سفر استقبال کردند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر، باتوجه به سخنان  نماینده مقام معظم رهبری،  شورای تامین استان و تاکیدات قوه قضائیه نسبت به پرونده متهمان اقدام کردیم که ۴۲ نفر از عزیزان آزاد شدند و بقیه افراد بنا بود تا ۱۰۰ نفر تعیین تکلیف شوند که این افراد تکلیف‌شان محقق شد و در این زمان ۱۰۰ نفر از افراد دیگر آزاد شدند. آزادی برخی متهمان دلالت بر این که کار تمام شده است، نیست برخی با قرار تامین آزاد می‌شوند و باید حواس‌شان باشد مقررات و قوانین را رعایت کنند و نشان دهند پشیمان هستند.

ماموری مرتکب خطا شود بدون ملاحظه برخورد می‌کنیم/ سازمان قضایی نیروهای مسلح مرجع رسیدگی است

وی ادامه داد: برخی بی‌گناه هستند و برخی گناه‌شان کم است که آزاد شدند. اجرای قانون وظیفه ذاتی قوه قضائیه است و مطالبه مردم در آن منطقه این است که با مقصران و مسببان وادث اخیر برخورد شود. مطالبه مردم این است که ما نمی‌توانیم بپذیریم مسببان و مقصران آزاد باشند، قوه قضائیه هم‌ بدون در نظر گرفتن موقعیت آنها، همه را در مقابل قانون یکسان می‌داند و مصر است برخورد قانونی و شرعی با آنها صورت بپذیرد.

ستایشی خاطرنشان کرد: اگر کسی از ماموران مرتکب خطا و صدمات شده باشد، دستگاه قوه قضائیه با تمسک به اصل قانون و بدون در نظر گرفتن ملاحظات و با تمسک به اصل قانون با آنها رفتار خواهد کرد.

وی در پاسخ به این‌‌که‌ چنین پرونده‌‌های تشکیل شده است، گفت: در این رابطه سازمان قضایی نیروهای مسلح مرجع رسیدگی است که این مساله با دقت و صحت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نسبت به مسائلی که آنجا مطرح شده و اینکه ممکن است کسی از مأمورین خسارتی وارد کرده است باید گفت که دستگاه قضائی ملجا آسیب دیدگان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است گفت: نیروهای مسلح مرجع رسیدگی است و با دقت و صحت موضوع را مورد رسیدگی قرار می‌هد و نسبت به تخلفات و جرایم اعلامی پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تشکیل شده است.

ستایشی در مورد اتهامات الهام افکاری بیان کرد: اتهام ایشان اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور است از طریق همراهی با فراخوان‌های معاندین نظام. این اتهام به ایشان تفهیم شده و بر اساس این تفهیم و جرم مرتکبه قرار تامین بازداشت موقت در مورد ایشان صادر و اعلام شده و در زندان به سر می‌برد مشار الیه ارتباط فعال و گسترده‌ای با عناصر رسانه‌ای داشته. کدام عناصر؟ عناصر فعال رسانه‌ای و شاخص برانداز. ادله در پرونده وجود دارد و ارتباط با براندازان داخل و خارج از کشور وجود داشته است.

خبر در حال تکمیل می باشد...

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.