دست رد انگلیس به درخواست فرانسه

بلومبرگ گزارش داد، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای گفت: همیشه مشخص بوده که روسیه تنها زمانی وارد مذاکره می‌شود که تحت فشار باشد. روسیه در حال حاضر در لاک دفاعی فرو رفته است اما بسیار مهم است که به حمایت از اوکراینی‌ها همزمان با اینکه آنها به دفاع از خودشان ادامه می‌دهند، ادامه دهیم.

کنعانی: یکی از اهداف فشار سیاسی علیه ⁧ایران⁩، تطهیر جنایتکاران متحد آمریکاست

 

کلورلی در حاشیه کنفرانس امنیتی منامه در بحرین گفت: همه جنگ‌ها در نهایت به مذاکره ختم می‌شوند اما این بستگی به اوکراین دارد که تصمیم بگیرد تحت چه شرایطی تمایل دارد برای مذاکره حاضر شود و سازش باید به چه شکلی باشد.

وی افزود: اگر روسیه تصمیم بگیرد که وارد مذاکرات شود، نمی تواند از این مذاکرات تنها به عنوان دکمه توقف استفاده کند چرا که آنها اکنون شاهد تغییرات معکوس در میدان جنگ هستند.       

این اظهارات کلورلی در حالی مطرح می‌شود که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس سفر از پیش اعلام نشده‌ای به کی‌یف برای نخستین بار از زمانی که در اکتبر سال جاری میلادی به نخست وزیری رسیده، انجام داد. وی در جریان این سفر بار دیگر بر حمایت لندن از اقدامات دفاعی اوکراین در برابر روسیه تاکید کرد.

فرمانده سپاه اصفهان: صبر انقلابی ما حد و اندازه دارد/ اگر این روزها اسلحه به میدان نمی‌بریم، بخاطر امنیت مردم است

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفته بود، امیدوار است ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با ازسرگیری مذاکرات صلح که از آوریل به حالت تعلیق درآمده، موافقت کند.

اما زلنسکی ضمن مخالفت با این پیشنهاد فرانسه، در پاسخ گفت، روسیه ممکن است به دنبال یک "آتش‌بس کوتاه" صرفا برای گروه‌بندی مجدد باشد.

وی افزود، ممکن است یکی این را پایان جنگ بنامد اما چنین فرجه‌ای تنها اوضاع را بدتر می‌کند.

استقرار شناورهای آمریکایی در آب های خلیج فارس/ غرب دیر متوجه تهدیدهای ایران شد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.