مخالفت قالیباف با فیلترینگ و برنامه تازه تندروها

حدود دو ماه از فیلتر شدن اینستاگرام و واتس آپ می گذرد، در طی این دو ماه نه تنها خبر رسمی درباره زمان رفع فیلتر منتشر نشده بلکه جدال بین موافقان و مخالفان نیز هر روز شدت بیشتری می گیرد. جدالی که البته پیش از اعتراضات به دنبال مطرح شدن طرح صیانت از فضای مجازی کلید خورده بود و در ایام اعتراضات با اجرایی شدن فیلترینگ شدت گرفت.

جمیله کدیور: تلاش می کنند ایران را مانند سوریه و لیبی کنند

مخالفان فیلترینگ براین اعتقادند که کاهش سرعت اینترنت، فعال‌شدن safe search، و تصویب بخش‌‌هایی از طرح صیانت در شورای عالی فضازی مجازی خود نشانه هایی از اجرا شدن این طرح است و اعتراضات اخیر و فیلترینگ صورت گرفته فضا را برای این دسته از موافقان فیلتر فراهم کرده که فشار برای فیلترینگ دائمی را بیشتر کنند.

روزنامه شهرداری تهران علیه مادر داغدار کیان پیرفلک

در میانه این اختلافات، قالیباف که در روزهای مطرح شدن طرح صیانت از فضای مجازی تلاش می کرد مخالفتش با این طرح را علنی نکند و بیشتر اطرافیانش اعلام موضع می کردند، حال این روزها که اعتراضات به زیان های اقتصادی فیلتر اینستاگرام در جریان اعتراضات بالا گرفته است، علنا وارد میدان شده و در کنار یارانش در صف مخالفان فیلترینگ ایستاده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «مخالفت پرهزینه قالیباف با فیلترینگ /نقشه جدید تندروها برای فضای مجازی!» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.