رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین و امارات سفر می‌کند

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «اسحاق هرتزوگ» ماه آتی میلادی به دعوت پادشاه بحرین قصد سفر به این کشور و از آن‌جا به امارات را دارد.

دفتر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (پنج شنبه) از اولین سفر او به بحرین به دعوت «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور در ماه آتی میلادی خبر داد.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، طبق این بیانیه رئیس رژیم صهیونیستی قرار است در روز چهارم دسامبر با پادشاه بحرین و مقامات این کشور دیدار کند و فردای ان روز برای حضور در کنفرانس فضایی امارات در روزهای پنجم و ششم دسامبر راهی ابوظبی شود

هرتزوگ همچنین قرار است در ابوظبی با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات دیدار کند و همان روز نیز به تل آویو بازگردد. این دو آخرین بار در ابتدای ماه جاری در نشست تغییرات آب و هوایی در شرم‌الشیخ مصر با یکدیگر دیدار کرده بودند.

اولین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین از زمان امضای توافق سازش، در حالی است که منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی روز یکشنبه خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه این رژیم با ولی‌عهد و نخست‌وزیر بحرین تماس تلفنی داشت و از او برای سفر به تل آویو دعوت کرد.

رژیم صهیونیستی و بحرین در سال ۲۰۲۰ زمانی که نتانیاهو نخست‌وزیر و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود، توافق سازش عادی سازی روابط موسوم به «توافق ابراهیم» را امضا کردند؛ توافقی که امارات عربی متحده هم بخشی از ان بود و بعدتر مغرب هم به آن اضافه شد.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، مقام‌های بحرین بعد از انتخابات اخیر در فلسطین اشغالی اعلام کردند که به تقویت روابط با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

بر همین اساس، رویترز به نقل از شیخ خالد بن احمد آل خلیفه مشاور دیپلماتیک حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین گزارشی در همین باره منتشر کرد. به گفته مشاور شاه بحرین، پیروزی نتانیاهو موضوعی «عادی و همیشه محتمل» است.

مشاور شاه بحرین افزود: «ما به عنوان اعضای توافقنامه ابراهیم، با اسرائیل یک توافق داریم و به توافق خود پایبند خواهیم بود و انتظار داریم که در همان مسیر ادامه یابد و مشارکت خود را با هم ادامه دهیم. ما می‌خواهیم با هم یک نمونه بسازیم، موفق شویم و با همه تهدیدها مقابله کنیم».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.