گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عراق درباره حملات ایران به مواضع تروریست‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر خارجه در تماس تلفنی با همتای عراقی خود درخصوص حملات موشکی و پهپادی امروز ایران به مواضع تروریست‌ها رایزنی کرد.

واکنش بغداد به حملات ایران به مواضع تروریست ها

حسین امیرعبداللهیان با فواد حسین، همتای عراقی تلفنی گفتگو کرد.

دو طرف در این گفتگو درخصوص حملات امروز (دوشنبه) ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه عراق ضمن اعلام موضع کشورش در این خصوص، اقدام امروز ایران علیه تروریست‌ها را تعرض آشکار به حاکمیت عراق و امنیت شهروندان آن کشور خواند. فواد حسین با تاکید بر اهمیت گفتگو برای پایان‌دادن به تنش‌ها، این اقدام ایران را غیر قابل توجیه و خطرناک توصیف کرد.

استقبال کاخ سفید از تحریم‌های اروپا علیه ایران

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران امروز (دوشنبه) به مقرهای احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق به صورت موشکی و پهپادی حمله کرد. در این حملات که به صورت پهپادی و موشکی صورت گرفت، مواضع این گروهک‌ها هدف قرار گرفت. این چندمین مرحله از حمله علیه مواضع این گروهک‌های تروریستی در شمال عراق است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، نیز در این خصوص گفت: اقدام نظامی ایران علیه گروه‌های تروریست مسلح تجزیه‌طلبی که از خاک دولت عراق و اقلیم کردستان عراق برای نقض حاکمیت ایران و نقض امنیت مرزی ایران و سلب امنیت شهروندان ایرانی استفاده و اقدام می‌کنند، اقدامی کاملا قانونی است.

او تاکید کرد: دولت عراق  بر اساس قواعد بین‌المللی و مناسبات دو کشور همسایه برای جلوگیری از این اقدامات تروریستی مسئولیت دارد و باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.

کنعانی تاکید کرد: اقدام ایران برای حمایت از امنیت خود و امنیت شهروندانش مشروع،‌ قانونی و مبتنی بر قوانین بین‌المللی است. ایران بارها تاکید کرده است که نسبت به امنیت سرزمینی خود و فعالیت گروه‌های تجزیه‌طلب در این منطقه سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع خواهد کرد و این اقدام نیز در همین چارچوب صورت گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.