واکنش ایران به دیدار مکرون با مسیح علی نژاد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دیدار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با یکی از چهره‌های معاند ضد ایرانی و همراهان وی را در حاشیه مجمع صلح پاریس محکوم و تاکید کرد: اینگونه اقدامات ضد ایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران حک خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای شگفتی است که رئیس جمهور یک کشور مدعی آزادی با تنزل دادن سطح خود، با فرد منفور و بازیچه‌ای دیدار می‌کند که طی ماه‌های اخیر تلاش کرده به وضوح به نفرت پراکنی و اقدامات خشونت بار و تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و نیز علیه اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دامن بزند.

جمهوری اسلامی: تندروهای اصولگرا را به مرخصی بفرستید!

کنعانی همچنین اظهارات نقل شده از مکرون مبنی بر حمایت او از به اصطلاح انقلابی که این افراد سردمدار آن هستند را مایه تأسف و شرم آور خواند و شدیدا به این اظهارات اعتراض کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: بدین سبب این دیدار نقض فاحش مسئولیت‌های بین المللی فرانسه در مبارزه با تروریسم و خشونت طلبی است و به منزله ترویج این پدیده‌های شوم است.

کنعانی تاکید کرد: اینگونه اقدامات ضد ایرانی بدون شک در حافظه مردم بزرگ ایران که شناخت خوبی از رویکردهای گزینشی و ضد حقوق بشری برخی رهبران اروپایی دارند، حک خواهد شد.

 
  •  
  •  
  •  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.