بررسی تأثیرات لایحه بودجه بر صنایع بورسی

انتشار جزئیات بودجه در نیمه دوم هر سال با خبر سازی های زیادی همراه است. در روزهای اخیر نیز با تغییر روند شاخص بورس، یک چشم فعالان بازار به نرخ دلار و کامودیتی ها و چشم دیگر به خبر هایی است که از بودجه سال ۱۴۰۲ منتشر می شود. تحلیل گران بازار سرمایه پیش بینی می کنند که جزئیات لایحه بودجه تأثیر زیادی بر روند صنایع در ماه‌های آتی خواهد داشت.

بودجه دولت هر سال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، تهیه و تنظیم می شود و دولت موظف است تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تسلیم کند. در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به موعد تقدیم لایحه بودجه،مسعود  میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد دولت در بودجه ۱۴۰۲ هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد و افزایش ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندی یارانه‌ها با توجه به عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری و سال آینده، موهوم است و عدم تحقق اهداف را به دنبال خواهد داشت.

همچنین نمایندگان مجلس تأکید کردند که پیش از ابلاغ لایحه بودجه، قانون برنامه هفتم توسعه تهیه و ابلاغ شود. میرکاظمی اعلام کرد پیش‌نویس بودجه هفته آینده برای بررسی و تصویب به دولت ارسال می‌شود. او در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که طبق قانون، تا ۱۵ آبان ‌ماه بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس تحویل داده شده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پیش بینی آینده بورس از مسیر دلار و بودجه 1402» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.