کنایه امام جمعه تهران به لابی گری مسولان/ نمی توان با دستمال کثیف شیشه را پاک کرد!

 نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه-۲۰ آبان ماه- تهران به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در دانشگاه تهران برگزار شد.

 وی در خطبه اول نمار جمعه این هفته تهران به تشریح نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر پرداخت و گفت: بنای رفیع سیاست ورزی که حضرت علی در این منشور بنیان نهاد بر سه اصل کلیدی و محوری استوار است: شایسته سالاری، مردم سالاری و وحی مداری.

ابوترابی فرد با بیان اینکه شایسته سالاری روح تفکر دینی و جان اندیشه قرآن و پیامبر است، گفت: حضرت علی در این نامه می فرمایند؛ شایسته ترین افراد و قوی ترین آن ها باید در راس هندسه حکمرانی قرار گیرند و با فهم درست مبانی دینی مسیر دقیق جامعه اسلامی را تبیین کند.

در اکوایران ببینید : حراج اموال برای فرار از زیان

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مقامات و مدیران کشور گفت:  اگر در کشور مصر فردی وجود داشت که به اندازه پَر کاهی شایستگی اش برای مدیریت بالاتر بود حضرت علی وی را انتخاب می کرد، بسیاری از اعتراضات و مشکلات امروز  به فاصله ما از شایسته سالاری بر می گردد، سمت های کلیدی در مدیرت کشور باید به دست افرادی سپرده شود که امین باشند و حقوق مردم را حفظ کنند و دغدغه مدیریت منابع کشور را داشته باشند و از تخصص و دانش لازم بهره مند باشند.این دو ویژگی معنای شایسته سالاری است.

وی با تاکید بر اینکه تکیه گاه جریان مقاومت بعد از خدای متعال به ملت ها است ملتها این قدرت را خلق کردند، اظهار داشت: مردم سالاری اصل مهمی در حکمرانی اسلامی است که رهبری انقلاب بر این اصل پافشاری می کنند، مسئولیت همه ما این است که راه را برای ارتقای مردم سالاری فراهم کنیم، پشتوانه نظام اسلامی عقبه مردمی است که باید در بالاترین سطح زمینه اقتدار سیاسی نظام را فراهم کند.

خطیب موقت نماز جمعه تصریح کرد: یکی از کلیدی ترین اصول مدیرتی وحیانی ، مدیریت دانش بنیان است هر مسئولی که تلاش لازم را برای دستیابی به راهکار درست مبتنی بر دانش به کار نگیرد در پیشگاه خدا مسئول و پاسخگو است تصمیمات باید دانش پایه باشد در این حوزه با افق های مورد نظر فاصله داریم، چرا دانشگاه و حوزه در خدمت حکمرانی نیست، دانشگاهیان و حوزویان و مسئولان باید پاسخ دهند دستگاه حکمرانی باید به حوزه و دانشگاه فشار بیاورد و مطالبه کند و بر اساس مدل علمی حرکت کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه  باید همه اندیشه و تفکر مدیران معطوف به بسط عدالت در جامعه باشد،گفت: از نگاه خداوند سنگ بنای اقتدار دانش و علم است، نظام سیاسی و تراز قرآن و نهج البلاغه باید از این ظرفیت برخوردار باشد و در این مسیر حرکت کند.شایسته سالاری مقدمه عدالت گستری است اگر مسئولیت ها به اهلش سپرده نشود عدالت محقق نمی شود به تعبیر رهبری انقلاب نمی توان با دستمال کثیف شیشه را پاک کرد.

وی تاکید کرد: این چه رفتاری است که برای دستیابی به قدرت لابی می کنند این کار با اندیشه دینی سازگار نیست باید به دنبال شایستگان رفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.