سکه از سقف تاریخی فاصله گرفت

تحلیل گران فنی باور دارند محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی از لحاظ انتظاری می تواند تاثیر قابل توجهی روی ذهنیت معامله گران بازار داشته باشد. از نگاه آن ها از دست رفتن این محدوده می تواند انتظارات نزولی را در بازار به شکل قدرت مندی در کوتاه مدت تقویت کند.

سکه امامی کانال مهم ۱۶ میلیون تومانی را از دست داد و به سوی حمایت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که در هفته جاری، فلز گران بهای داخلی به بیشترین قیمت تاریخی خود یعنی نقطه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز رسیده بود. 

از نگاه برخی فعالان، فاصله گیری فلز گران بهای داخلی از سقف تاریخی و نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان افت در روزهای اخیر نشان دهنده آن است که جو پررنگ افزایشی در بازار سکه کم رنگ تر شده است و معامله گران خریدار با احتیاط بیشتری رفتار می کنند.

تحلیل گران فنی باور دارند محدوده ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی از لحاظ انتظاری می تواند تاثیر قابل توجهی روی ذهنیت معامله گران بازار داشته باشد. از نگاه آن ها از دست رفتن این محدوده می تواند انتظارات نزولی را در بازار به شکل قدرت مندی در کوتاه مدت تقویت کند. با این حال، برگشت به کانال ۱۶ میلیون تومانی می تواند انتظارات افزایشی  ها را زنده نگه دارد. 

در شرایط کنونی حباب سکه امامی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است و همین موضوع انتظار برقراری ثبات بیشتر در این بازار نسبت به گذشته را تقویت می کند. دیروز فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری سکه برای دومین روز متوالی در مرز ۱۰ درصدی قرار گرفت، موضوعی که نشان می داد بازار تمایل به حفظ نسبی ثبات دارد . با این حال، برخی فعالان اعتقاد دارند که  این ثبات شکننده است و نوسانات غیر منتظره دلار می تواند، فلز گران بهای داخلی را نیز دچار چالش های قیمتی بزرگی کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.