زمان انتخاب سرمربی تیم ملی امید

مهران فرقانی در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال برای جام‌جهانی قطر درمورد شرایط تیم ملی امید اظهار داشت: از تاج تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرده است. از فراز فاطمی، سرپرست سابق تیم ملی امید هم رخصت می‌گیرم. فکر می‌کنم برنامه اصلی ما بعد از جام جهانی و انتخاب سرمربی تیم ملی است.

وی درمورد گزینه‌های احتمالی تیم ملی امید، خاطرنشان کرد: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. انتخاب مربی در سطح ملی پروسه‌ای دارد. کمیته جوانان باید پیشنهاد بدهد، هیأت رئیسه اظهار نظر کند و این پروسه بعد از اتمام جام‌جهانی انجام خواهد شد. تا امروز با هیچکس صحبتی نکرده‌ایم. تمام گزینه‌هایی که معرفی شدند از دوستان ما هستند، اما تا امروز با هیچکدام از آنها صحبتی نشده است. 

مدیر تیم ملی فوتبال امید درمورد قول‌هایی که فدراسیون فوتبال به کادر فنی قبلی داده و عملی نکرده بود، گفت: نکته مهم این است که ما 48 سال به المپیک نرفته‌ایم و همیشه این صحبت مطرح بوده که چرا تیم ملی به این مسابقات صعود نمی‌کند. من فکر می‌کنم مهمترین مسئله تیم ملی امید تعامل باشگاه‌ها با تیم ملی است. چون اکثر بازیکنان تیم ملی امید در باشگاه‌های خود به صورت فیکس بازی می‌کنند. ما باید یک راهکار برای این موضوع پیدا کنیم. تیم ملی امید همیشه شرایطی داشته که مربی فعالی که در لیگ بوده را جذب نکرده‌ایم. سیاست فدراسیون را هم باید مدنظر داشت. فوتبال ما در مسیر درستی قرار گرفته و فکر می‌کنم بعد از جام جهانی به صورت دقیق‌تر به تیم امید رسیدگی کنیم. 

فرقانی در پاسخ به اینکه آیا احتمال حضور مجدد مهدوی‌کیا در تیم امید امکان‌پذیر هست یا خیر، تصریح کرد: بعید می‌دانم، چون قرارداد وی تمام شده است. برای انتخاب سرمربی جدید هنوز با هیچ گزینه‌ای مذاکره نکرده‌ایم و فعلاً تمام تمرکزها روی تیم ملی و جام جهانی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.