پیام مهم حزب الله بعد از پیروزی نتانیاهو

از خبرگزاری رسمی لبنان، وی که در جبل عامل سخن می گفت، تأکید کرد: معادله‌ای که سید حسن نصرالله اعلام کرد، زمان خاصی ندارد و به قوت خود باقی است.

این مقام حزب الله با بیان این که " رژیم موقت صهیونیستی در آستانه نابودی قرار دارد، تأکید کرد:شکاف عمیق در درون رژیم صهیونیستی و پیروزی جریان راست افراطی نویدبخش نابودی سریع این رژیم است و بیانگر آن است که هیچ مؤلفه‌ای برای بقا ندارد.

وی اضافه کرد: این مسأله نویدبخش سرعت فروپاشی رژیم صهیونیستی به ویژه با شدت گرفتن مقاومت در کرانه باختری است؛ موضوعی که موجب نگرانی سران دشمن [اسرائیل] نسبت به آینده خود شده است.

البغدادی در پایان اظهار کرد: در کمین بودن دشمن [صهیونیستی] نسبت به ثروت مردم لبنان، موجب می شود که لبنانی‌ها از بحرانهای خود خارج شوند و هر چه سریعتر برای انتخاب رئیس جمهوری اقدام کنند تا دولتی تشکیل شود که بتواند اوضاع نابسامان کشور را بهبود بخشد.

پارلمان لبنان با وجود برگزاری ۴ جلسه در انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام مانده است.

توافق همه گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهوری جدید ضروری است و در هفته‌های اخیر برخی کشورها مانند عربستان و آمریکا با دخالت در امور داخلی لبنان مانع از کمتر شدن اختلافات بین گروه‌های سیاسی شده اند.
 
سخنان البغدادی درحالی بیان می شود که نتانیاهو در جریان مبارزات انتخاباتی خود در انتخابات پارلمانی این رژیم در اقدامی تبلیغاتی گفته خود را تکرار کرد و گفت: در صورت پیروزی با توافق مرزی آبی با لبنان مانند توافق سازش "اسلو" رفتار خواهد کرد.

وی اعلام کرد: توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، توافق پذیرش تسلیم شدن بود و در صورت پیروزی در انتخابات، با این توافق مانند توافق "اسلو" رفتار می کنم.

توافق تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پنج آبان در ساختمان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل "یونیفل" در منطقه ناقوره واقع در جنوب لبنان بسته شد.

این توافق پس از امضاشدن توسط رئیس جمهور لبنان و نخست وزیر رژیم اسرائیل در قالب دو نامه جداگانه از طرف لبنان و رژیم اسرائیل به عاموس هوکشتاین نماینده آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات طرفین سپرده شد.

توافق مذکور که با موضع محکم مقاومت اسلامی و موضع متحد مقامات لبنانی بدست آمد، حقوق اقتصادی این کشور را از دست اندازی رژیم صهیونیستی مصون می‌دارد.

بر اساس این توافق، خط ۲۳ به عنوان مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی تعیین شده و میدان گازی قانا به طور کامل حق لبنان شناخته شده است، در مقابل میدان گازی کاریش در شمال فلسطین اشغالی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.