وزیر دفاع آلمان: از ارتش لبنان حمایت می‌کنیم

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، وزیر دفاع آلمان در سفر به لبنان گفت که از ارتش این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، «کریستین لامبرشت» در سفر به لبنان و در جریان بازدید از نیروهای این کشور که در چارچوب مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در لبنان حضور دارند، از ارائه حمایت نظامی به ارتش و نیروی دریایی لبنان خبر داد.

لامبرشت اظهار داشت که حمایت آلمان حوزه‌های نظارت و آموزش دریایی را پوشش می‌دهد.

وی افزود: برای ما مهم است که به نیروی دریایی لبنان کمک کنیم تا به مرحله‌ای برسد که بتواند امنیت خود را تضمین کند.

وزیر دفاع آلمان اضافه کرد: ما متعهد هستیم از طریق یونیفل و به صورت دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های مختلفی از جمله تقویت سامانه رادار ساحلی با ارائه تجهیزات تخصصی راداری و آموزش برای استفاده از آن حمایت کنیم.

نیروهای یونیفل به عنوان نیروهای صلح‌بان بین‌المللی، به موجب قطعنامه ۴۲۵ در ماه مارس سال ۱۹۷۸ توسط شورای امنیت به لبنان آمدند تا بر عقب‌نشینی اسرائیل از خاک این کشور نظارت کنند.

در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی، به موجب قطعنامه ۱۷۰۱ تعداد این نیروها افزایش یافت. در حالی که پیش از جنگ چیزی حدود ۲ هزار نظامی در زمره نیروهای یونیفل در لبنان حضور داشتند، پس از صدور این قطعنامه، تعدادشان پس از جنگ به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید.

بنا بر این گزارش، در زمستان سال ۲۰۱۶ میلادی شمار این نیروها ۱۰ هزار و ۵۲۱ نظامی، ۲۵۷ کارمند و ۵۹۱ کارمند غیرنظامی محلی بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.