بازدید مخبر از مجتمع بندری شهید رجایی

معاون اول رییس‌جمهوری از بخش‌های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کرد.

محمد مخبر در جریان سفر به استان هرمزگان، به همراه استاندار هرمزگان از بخش های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کرد و با توضیحات مدیرکل گمرکات استان در جریان آخرین وضعیت واردات و صادرات از این مجتمع قرار گرفت.

پرتاب موفقیت آمیز زیرمداری ماهواره‌بر «قائم۱۰۰»

وی با اشاره به آمار ورود و خروج کالاهای اساسی تصریح کرد: ظرفیت این بندر باید توسعه جدی پیدا کند، کشور به لحاظ ترانزیتی از موقعیت استثنایی برخوردار است و با توجه به گسترش روابط و همکاری های تجاری با کشورهای همسایه شمالی لازم است این بندر آمادگی افزایش ورودی و خروجی کالا در جهت گسترش ترانزیت را داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به بازدید امروز خود از منطقه بشاگرد، یکی از ویژگی های دولت سیزدهم را دسترسی آسان مردم به مسئولین برشمرد و گفت: شخص رییس جمهور به صورت مستمر در بین مردم حضور دارد و این روال باید تا آخرین زنجیره دولت ادامه داشته باشد، یعنی مردم باید بتوانند به مسئولین دولت از بخشدار تا رییس جمهور دسترسی داشته باشند.

وی‌افزود: بخشنامه ای که اخیرا در این خصوص ابلاغ شد برای این بود که مدیران مکلف شوند با مردم ارتباطات وسیع و خوبی داشته باشند چرا که تشخیص مسائل در پشت درهای بسته امکانپذیر نیست و با حضور در بین مردم از موضوعات و پیشنهاداتی مطلع می شویم که امکان ندارد در اتاق کار به این موضوعات دست پیدا کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تصمیمات دولت برای حل مشکلات این منطقه، گفت: خوشبختانه بخشی زیادی از تصمیمات سفر رییس جمهور و نیز منویات مقام معظم رهبری در بشاگرد اجرا شده و بخشی نیز هنوز باقی مانده که امیدوارم تا پایان سال تامین اعتبار صورت گرفته و مسائل پیش روی آن مرتفع شود.

مخبر با بیان اینکه بشاگرد مردمانی خوب، دلسوز و فعال دارد، اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت آن را دارد که از وضعیت محرومیت خارج شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب بشاگرد باید توسط بشاگردی‌ها ساخته شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.