تکرار ادعای پهپادی بلینکن علیه ایران و تهدید به تحریم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس گروه هفت بار دیگر ادعای ارسال پهپاد به روسیه از سوی ایران برای به‌ کارگیری در جنگ اوکراین را تکرار کرد و گفت: تحریم‌های بیشتری را علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه اعمال می‌کنیم.

 وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه پس از نشست وزرای امور خارجه گروه هفت از ادامه کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین خبر داد و افزود: گروه هفت، کمک امنیتی خود به اوکراین را در زمینه حمایت شبکه انرژی این کشور از حملات متمرکز خواهد کرد.

بلینکن با قدردانی از سازمان ملل و ترکیه برای احیای مجدد توافق انتقال غلات اوکراین، بار دیگر روسیه را به استفاده از غذا به عنوان سلاح متهم کرد و ادامه داد: مسکو باید استفاده از غذا را به عنوان ابزاری برای چانه زنی متوقف کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بار دیگر ادعای ارسال پهپاد به روسیه از سوی ایران برای به‌ کارگیری در جنگ اوکراین را تکرار کرد و گفت: تحریم‌های بیشتری را علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه اعمال می‌کنیم.

از مدتی پیش آمریکا و اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپایی مدعی شده‌اند که ایران برای جنگ در اوکراین، پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است، ادعایی که نخستین بار از سوی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح شد.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای مطرح شده درباره ارسال پهپاد به روسیه را برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین رد و برای شفاف‌سازی این موضوع از طریق برگزاری جلسه مشترک با اوکراین اعلام آمادگی کرده است.  

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در این رابطه تصریح کرده است: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.