امام جمعه کرج: دیروز ناجا و بسیج در کرج حوصله به خرج دادند و فضا را مدیریت کردند

آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، ضمن تسلیت هفتمین روز شهادت جانسوز زائران حرم شاهچراغ و یاد طلبه شهید آرمان علی‌وردی که مظلومانه و غریبانه با شقاوت تمام به شهادت رسید، گفت: شهادت بسیجی عزیز سید روح الله عجمیان توسط داعشی‌های داخلی در کمالشهر که با وحشی‌گری همراه بود را به خانواده محترم و مردم شریف استان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه برای آسیب دیدگان حوادث روز گذشته شفای عاجل خواستاریم، افزود: وضعیت اغتشاش گران کاملا روشن شد و لازم است با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه گاهی با بچه‌های مدرسه و دانشجویان مواجه هستیم که بر اثر اقدامات بیگانگان فریب خوردند، ادامه داد: اینجا تذکر و اصلاح جا دارد و باید همین مسیر را طی کنیم، یعنی آرامش خود را حفظ کرده صبوری کنیم و با آنها صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: اما مماشات با افرادی که سلاح گرم و سرد دارند و به جان سربازان امنیت حمله می‌کنند جایز نیست، این گروه علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در جامعه و القای تضعیف امنیت جامعه، در زمین دشمن حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم صف خود را از آشوبگران و اغتشاشگران جدا کردند و آنها از این ناراحت هستند، اظهار کرد: دشمنان به کمک وطن فروشان داخلی برای جبران عدم همکاری مردم با آشوب‌ها تلاش می‌کنند با این نوع خراب کاری‌ها، اقدامات خشن و ناهنجار و ذلیلی که فضای مجازی به آن می‌دهد وضعیت کشور را بحرانی قلمداد کنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه با بعضی از کار‌ها، مردم یاد دهه ۶۰ و جنایاتی که منافقین انجام دادند افتادند در این روزها، ادامه داد: الحمدلله بچه‌های نیروی انتظامی و بسیج با حوصله و صبر دیروز را مدیریت کردند، توان و نیرو گذاشتند صدمه و آسیب هم دیدند اما نگذاشتن آنها صدماتی را به شهر وارد کنند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه جولان به آشوبگران داده شود، افزود: حمله طراحی شده و فراهم کردن چوب، سنگ و حمله به مردم و ماموران با سلاح گرم و سرد بستن راه عبور آتش زدن وسیله نقلیه نیروی انتظامی قابل بخشش نیست.

وی با بیان اینکه حمله به نیرو‌های حافظ امنیت جامعه حمله به اقتدار نظام است، گفت: از نظر شرعی مقدس و احکام کسی که سلاح به دست می‌گیرد که مردم را بترساند، حکم روشنی دارد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مماشات با اغتشاش‌گران اصلا درست نیست، ادامه داد: از دستگاه قضا می‌خواهیم نسبت به همه‌ افراد درگیر در این جنایات مقتدرانه و با قاطعیت اقدام کند به شکلی که درست عبرتی برای سایرین باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما خیال کرده‌اند که با این حرکات و نمایش اینکه امنیت در کشور ما بهم خورده، گفت: مردم، مسؤولین، دوستداران انقلاب و آحاد مردم از این مسیر عقب نشینی نمی‌کنند، دشمن بداند ما ملت امام حسین هستیم و ترس واهمه در دل ما جایی ندارد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه امروز روز ۱۳ آبان است و سه مناسبت مهم و تاریخ ساز که هر کدام آنها به تنهای سرآغاز نبرد سنگین و مبارزه مردم غیور ایران با سلطه‌گری امل‌فساد و شیطان بزرگ آمریکا را یادآور می شود، گفت: وقتی حضرت امام را در سال ۴۳ از قم به ترکیه تبعید کردند دشمنی استکبار با اسلام، روحانیت شیعه آشکار تر شد. 

وی با بیان اینکه وقتی ۱۳ آبان سال ۵۷ دانش آموزان را در دانشگاه تهران توسط عوامل مزدور رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسانند، گفت: آن روز، روز دانش آموز نامگذاری شد و ۱۳ آبان سال ۵۸ که لانه جاسوزی آمریکا تسخیر شد، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شد و این روز، روز رسوایی آمریکا روز قطع کردن دست او و روز مرگ بر آمریکاست.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حضرت آقا در بیانیه گام دوم که چراغ راه آینده کشور است فرمودند که «اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر رسوا کردن لانه جاسوزی بود، امروز چالش بر سر برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا است»، ادامه داد: حضور شما و همه‌ مردم در صحنه‌های استکبار ستیزی و از بین بردن هیبت پوشالی آمریکا در جامعه جهانی و تسلیم نشدن در برابر خواسته‌های نامشروع بیش از ۴۰ سال، آمریکا را عصبانی کرده است‌.

 خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی کمک کرد تا اردوگاه پر از فساد غرب با سرعت بیشتری به نابودی نزدیک شود، گفت: در نظم جدید جهانی که رهبر معظم انقلاب برای بار چندم از او یاد کردند دشمن کاملا منزوی شده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران وقتی شعار مرگ بر آمریکا را می‌دهند عدف سیاست و تفکر خبیثانه دشمن است، افزود: این شعار از روی احساس و هیجان نیست بلکه چون با تمام وجود خوی استکباری آمریکا را درک کرده از روی باور و اعتقاد به اینکه او شیطان بزرگی است و هدفی جز نابودی ما ندارد از عمق جانش فریاد می‌زند مرگ بر آمریکا.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب این شعار مانند عَلمی است که راه ملت را نشان می‌دهد، افزود: این شعار فریاد میزند که نباید مسیر را گم شود، پس مبارزه با استکبار روش دائمی و شعار همیشگی ما مرگ بر آمریکاست.

وی با بیان اینکه درست است امروز روز استکبار ستیزی است اما هرگز اسرائیل را فراموش نمی‌کنیم، گفت: روباه پلید انگلیس را فراموش نمی‌کنیم، خباثت‌های آل‌صعود را هم فراموش نخواهیم کرد، بی‌شرف‌ها و بی شرم‌های منافق را هم فراموش نمی‌کنیم و برای آن‌ها لعن خواهیم فرستاد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه کسانی که هنوز با روشن شدن همه‌ دشمنی‌ها باز دم از رابطه با این مجسمه ضد حقوق بشری می‌زنند، ادامه داد: یا جاهل هستند یا خائن! کیست که سیاهه ستم‌های که فقط آمریکا کودتای ۲۸ مرداد تا امروز نسبت به ملت ایران کرده را دیده و بتواند با او اعتماد کند و آن را معین کشور خود بداند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آمریکا کشوری است که راهبردی جز سلطه‌ گری بر جهان ندارد، گفت: در اسناد رسمی اعلام کرده به هر وسیله شده حتی با فشارهای اقتصادی و نظامی حکومت‌ها را همراه خودش کند، تلاش آمریکا این است که در هیچ نقطه ای از دنیا رقیب نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اخیرا بیشترین همت خود را برای سلطه‌گری روی روش‌های غیرمستقیم و جنگ نرم متمرکز کرده است، افزود: با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای که در اختیار دارد و به اسم مبارزه با تروریست و یا دفاع از حقوق بشر بیشترین دخالت‌ها را امور داخلی کشور‌ها می‌کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه برخلاف سازمان ملل در مسائل داخلی ایران دخالت می‌کنند، افزود: مقلا جنگ روانی راه انداخته‌اند که به ایران حمله می‌کنیم، آن روزی که ما ضعیف بودیم و آمریکا قوی بود جرات نداشتند امروز که ما به فضل پروردگار قوی هستیم او رو به افول است قطعا اتفاقی نخواهد افتاد، اینکه اگر اتفاقی بیافتد باید کشتی کشتی بیایند و جنازه از اینجا ببرند.

وی با اشاره به اینکه تجزیه طلب‌ها تشویق به اغتشاش و خرابکاری می‌کنند، گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی لذا تا استقامت و حضور مردم در صحنه است این انقلاب شکست ندارد و در همه سال این مردم با هوشیاری کامل و بیدار در مقابر تمام شرارت‌ها و توطئه‌ها ایستاده‌اند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه راهپیمایی امروز در سراسر کشور و به خصوص در استان البرز حماسه‌ی دیگری بود که آفریده شد، ادامه داد: باید از همه‌ شما، مردم این استان و مردم شریف ایران تقدیر و تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه لازم است نسل امروز ما با جنایت آمریکا در حق ملت ما و دیگر ملت آشنا شوند، ادامه داد: مطالعه کنند که چه حماسه‌ها واقف شد تا ما به اقتدار و اوج رسیدیم و در حفظ او همه باید کوشا باشیم. 

امام جمعه کرج افزود: برای پیروزی در این نبرد که فرهنگی است اول باید اتحاد ما، مقاومت ،باور‌های دینی و مقدسات ما را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه در این مرحله که مرحله دوم انقلاب روش‌های دشمن پیچیده و حساس تر از قبل شده، گفت: حضور مردم به خصوص حضور جوانان به سلامت عبور کردن از این مرحله کمک خواهد کرد.

نمینده ولی فقیه با اشاره به اینکه نهادهای مسووُل باید مسولانه تر وارد عرصه شوند، افزود: فضای مجازی و آموزش و پرورش باید به جدیت رسیدگی کرد ترس دشمن از حماسه‌های دهه نودی‌ها است که خرمشهر‌های آینده را فتح می‌کنند.

وی در خصوص مجروحین اغتشاشات گفت: سعی کنید به دیدار مجروحین روید که قوت قلبی است برای این افراد و هم ثوابی هم دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.