خواص  معجزه‌آسای دارویی این میوه پاییزی

تمام قسمت های انار مانند گل ، برگ، پوست، ریشه و دانه آن مصرف دارویی دارد.

انار دارای خواص ادرارآور ، ملین ، آب انار برای بیماری های مجاری ادراری، درمان اسهال ، تصفیه کننده خون ، تقویت کننده کبد، کلیه ، قلب ، معده ،و خون ساز است.

از این گیاه برای درمان بواسیر ، زخم دهان و دندان درد ، به عنوان ضد انگل و کرم های داخلی بدن ، درمان سوختگی ، ضد اگزما و خارش پوست ، درمان گلودرد ، و تنظیم کننده قاعدگی بانوان استفاده می شود.

توصیه ها و تجویزها

جوشانده پوست و ریشه درخت انار جهت درمان اسهال و دفع انگل های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد .

غرغره این جوشانده موجب بهبودی زخم های داخلی دهان و گلودرد می شود. شستشوی محل های درد با این جوشانده برای برطرف کردن خارش کار برد دارد. و برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه این جوشانده کافی است مقداری از پوست و ریشه درخت انار به مقدار ۱۰الی ۱۵ گرم را داخل یک لیتر آب مخلوط کرده و پس از ۱۰ دقیقه جوشاندن مورد استفاده قرار داد.

این میوه پاییزی خواص معجزه‌آسای دارویی دارد

برای استفاده از پماد ضد سوختگی گل های انار ابتدا گل های انار را له کنید وبا روغن کنجد مخلوط نمائید و سپس در سطح سوختگی قرار دهید. مصرف جوشانده پوست انار در برخی افراد موجب سر درد، سرگیجه و استفراغ می شود.

در طب سنتی آذربایجان پوست انار را جهت درمان لثه ملتهب بکار می برند. و جوشانده این گیاه برای از بین بردن انگل های داخلی در دام ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.