تیراندازی به مردم نشان از استیصال دشمن است

وزیر کشور با بیان اینکه توطئه جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران به سنگ خواهد خورد، به اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: تیراندازی به مردم بی گناه و کودکان نشان از استیصال دشمن دارد.

احمد وحیدی پنجشنبه در حاشیه سفر به شیراز در حرم مطهر  حضرت شاهچراغ افزود: عملیات تروریستی چهارم آبان در حرم مطهر شاهچراغ آخرین مرحله از پروژه‌ای بود که هدف دشمن در آن ایجاد ناامنی و عدم ثبات در کشور بود.

وی تاکید کرد: در این اقدام تروریستی آمریکا، اسرائیل، گروه‌های سلطنت‌طلب، منافقین، داعش و برخی کشورهای غربی دست داشتند و این حادثه پرونده کاملی از جرثومه‌های فساد و تباهی و ترور بود.

وزیر کشور، به شهادت رساندن زنان و مردان و کودکان بی دفاع را آخرین پرده‌ی دشمنان نظام و انقلاب دانست و گفت: این جنایت نشان داد که آنان به هیچ اصل انسانی و اخلاقی پایبند نیستند.

وحیدی گفت: در این حادثه دفاع و دروغگویی مدعیان دروغین حقوق بشر آشکار شد که شعارهای بزرگ بزرگ می‌دهد، اما در عمل حامیان اصلی جنایت هستند و در برابر این حادثه بزرگ بسیاری از آنان خاموش ماندند.

وی بیان کرد: خون این شهدای بزرگ در کنار مضجع شریف حضرت شاهچراغ (ع) بیش از پیش گردن آنان را خواهد گرفت.

وزیر کشور گفت: دشمنان ما با تیراندازی به بی گناهان و کودکان نشان دادند که در اوج استیصال هستند.

وحیدی اظهار کرد: توطئه دشمن در حال حاضر جنگ ترکیبی  علیه ایران است که به سنگ خواهد خورد و مثل همیشه نیروهای امنیتی و مدافعان امنیت ما با قدرت با آنان برخورد می‌کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور را در سفر به شیراز همراهی می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور با همراهی محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، پنجشنبه با حضور در بیمارستان محل بستری مجروحان حادثه تروریستی، از مجروحان و مصدومان این حادثه عیادت کردند.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۶ نفر را مجروح کرد.

در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای این حادثه روز شنبه (هفتم آبان ۱۴۰۱) باحضور باشکوه اقشار مختلف مردم در شهر شیراز برگزار و برخی از آن‌ها در حرم مطهر شاهچراغ به خاک سپرده خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.