علت اتهام به چهار کارمند سامسونگ چه بود؟

دادستان‌ها چهار کارمند فعلی و سابق سامسونگ را به اتهام سرقت فناوری‌های نیمه‌هادی با ارزش از این شرکت کره جنوبی و افشای آن‌ها به شرکت‌های خارج از کشور متهم کرده‌اند.

چهار کارمند فعلی و سابق سامسونگ به سرقت فناوری نیمه هادی اختصاصی متهم شده‌اند. گفته شده این کارمندان فناوری تراشه‌های نیمه هادی بسیار ارزشمند را از سامسونگ دزدیدند و آن‌ها را به یک شرکت خارج از کشور فاش کردند.

دفتر دادستانی ناحیه مرکزی سئول این چهار کارمند را به دلیل نقض قانون جلوگیری از رقابت ناعادلانه و قانون حفاظت از فناوری صنعتی به بازداشت فیزیکی متهم کرده است. دو نفر از این کارمندان مهندسان سابق هستند، درحالی‌که دو نفر باقی‌مانده به‌عنوان محقق برای مهندسی سامسونگ کار می‌کنند.

یکی از کارمندان سابق که برای بخش نیمه هادی سامسونگ کار می‌کرد، هنگام جستجوی شغل، نقشه‌ها و دستورالعمل‌های عملیاتی و سایر داده‌های فنی مهم را به‌دست آورد. او سپس آن را به یک شرکت مشاوره نیمه هادی چینی حین جستجوی شغل در آنجا فاش کرد و هنگامی که در آنجا شغلی پیدا کرد، از داده‌های سرقت شده استفاده کرد.

به‌گفته‌ دادستان، یکی دیگر از کارمندان سابق سامسونگ به سرقت فایلی حاوی فناوری نیمه هادی کلیدی متهم شده است. او ظاهراً درحالی‌که هنوز برای سامسونگ کار می‌کرد، این پرونده را به رقیب این شرکت یعنی اینتل داده است. او با گرفتن تصاویری از داده‌های موجود در فایل، داده‌ها را به سرقت برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.