صدای رئیسی درآمد/ دستور فوری برای تأمین اقلام دارویی

رئیس دولت سیزدهم مسئولان مربوطه را مکلف به تامین سریع دارو و برخورد با مقصران در ماجرای کمبود دارو کرد.

۳۰ مهر ماه سال جاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه‌ای خطاب به  رئیس دولت با اشاره به کمبود دارو و سرم در کشور خواهان رسیدگی سریع به این موضوع شد.

در بخشی از نامه حسینعلی شهریاری آمده بود که تغییر نرخ ارز دارو و ثبت سفارشات جدید برای مواد اولیه جهت تولید داروهای داخلی بر اساس نرخ جدید در کنار چالش تامین نقدینگی لازم منجر به وقفه در تولید شد. در این نامه تاکید می‌شود، اگرچه افزایش نیاز در فصل سرما قابل پیش‌بینی بود؛ اما امروز کشور با کمبود شدید انواع آنتی بیوتیک‌ها و داروهای بیماری‌های عفونی و در نهایت سردگمی مردم و طولانی شدن درمان روبرو شده است. او در پایان خواهان رسیدگی و رفع سریع این معضل شد.

حال در جلسه بعد از ظهر روز یک شنبه هیات دولت، ابراهیم رئیسی با اشاره به گزارش‌های دریافتی از کمبود برخی اقلام دارویی، مسئولان مربوطه را مکلف کرد ضمن تامین سریع اقلام داوریی مذکور و رفع نیاز مردم، دلیل قصور احتمالی را به طور دقیق پیگیری کرده و با هر فرد یا مجموعه‌ای که در این زمینه کوتاهی داشته به شکل مناسب برخورد کنند.

خبرگزاری‌ها نوشتند، در این جلسه رئیس دولت بر پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی، به عنوان اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: در اجرای این مصوبات، اولویت‌هایی چون اهمیت و ضرورت اجرای طرح، میزان پیشرفت و نحوه تامین منابع آن، در نظر گرفته شود تا نتایج سفرهای استانی برای مردم ملموس و عینی باشد.

او در بخش دیگر بر ضرورت تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل هر چه سریع‌تر دولت هوشمند تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.