انفجار مهیب در یک شرکت نفتی+ جزئیات حادثه

منابع خبری یمن بعد از ظهر امروز یکشنبه (یکم آبان) خبر دادند که یک انفجار مهیب در استان حضرموت واقع در شرق این کشور رخ داده است.

پایگاه خبری الخبر الیمنی گزارش داد، ساکنان شهر «الوادی» در حضرموت خبر دادند که صدای یک انفجار را شنیده‌اند که در اطراف شرکت نفتی کانادایی «کالوالی» رخ داده است.

ساکنان این منطقه گفتند که در جریان این انفجار، دستکم چهار نظامی کشته و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» هم ضمن تأیید این انفجار، خبر داد که انفجار مذکور در اطراف این شرکت کانادایی رخ داده است.

این پایگاه در عین حال گزارش داد که یک بسته انفجاری در نزدیکی این شرکت منفجر شده است. به گفته این پایگاه، هنوز مشخص نیست که این انفجار توسط نیروهای یمن صورت گرفته است یا در راستای اختلاف بین مزدوران سعودی-اماراتی بوده است.

بعد از ظهر  جمعه گذشته  دو انفجار در بندرگاه «الضبه» واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت رخ داد که تحت اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

 این انفجارها همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفت.  این انفجارها ناشی از حملات پهپادی بود. یک نفتکش غول پیکربرای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شد که بلافاصله این انفجارها رخ داد. این نفتکش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم ساعاتی بعد با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این انفجارها به خاطر حملات نیروهای یمن بوده است.وی تأکید کرد که  نیروهای مسلح یمن «حمله هشدارآمیز ساده‌ای» انجام دادند تا مانع از آن شوند که یک نفتکش بتواند نفت خام یمن را از طریق بندرگاه الضبه به یغما ببرد(جزئیات بیشتر).

 استان حضرموت، بزرگترین تولیدکننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.