حمله روسیه به زیر ساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین/ آژیر خطر در کی‌یف به صدا درآمد

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد که این حملات با جنگ افزارهای هوا پرتاب دور برد با دقت بالا، اهداف تعیین شده را هدف قرار دادند. 

این خبرگزاری صبح امروز گزارش داد که صدای آژیر خطر حملات هوایی در سراسر اوکراین به ویژه کی‌یف طبق روال چند روز گذشته به صدا درآمده است. در مناطق چرکاسی، پولتاوا، کیرووهراد و اودسا نیز هشدار حمله هوایی صادر شد.

علاوه بر این، رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که صدای انفجارهایی در شهر میکولایف شنیده شده است.

وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که ارسال تسلیحات اتحادیه اروپا به کی‌یف، این بلوک را تبدیل به یک طرف درگیری در اوکراین کرده است. این وزارتخانه افزود: کشورهایی که جنگ افزار به اوکراین ارسال می‌کنند، حامیان تروریسم هستند.

مسکو همچنین اعلام کرده است که غرب با تحویل تسلیحات به کیف به آستانه درگیری با روسیه نزدیک می شود.

در راستای کمک‌های اتحادیه اروپا به کی‌یف، روزنامه ال‌پاییس امروز گزارش داد که اسپانیا برای آموزش ۴۰۰ سرباز اوکراینی در چارچوب «ماموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا» اعلام آمادگی کرده است. 

طبق این گزارش، وزارت‌های دفاع اوکراین و اسپانیا درباره مساله ارسال پرسنل نظامی بیشتر از اوکراین به اسپانیا از اول نوامبر (۱۰ آبان)، در حال مذاکره هستند تا متخصص‌های خنثی سازی مین، تک تیراندازها و کادر درمانی که بیشتر مورد نیاز اوکراین هست را آماده کنند. 

دو روز پس از حمله به پل کریمه که به اعتقاد مسکو توسط سرویس های ویژه اوکراین انجام شد، روسیه در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) حملات هوایی را علیه زیرساخت های انرژی، دفاعی، نظامی و ارتباطی اوکراین آغاز کرد.

بر اساس آخرین آمار وزارت دفاع روسیه که توسط خبرگزاری اسپوتنیک منتشر شده، بیش از ۶۰۰ هدف نظامی اوکراین در حملات پهپادی منهدم شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.