برکناری رئیس آژانس امنیت سایبری آلمان

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کشور آلمان در پی طرح اتهام رسانه ها در باره تماس احتمالی رئیس آژانس امنیت سایبری این کشور با محافل امنیتی روسیه از طریق شرکت مشاوره اش، ضمن برکناری این مقام، تحقیقات در باره او را آغاز کرد.

آرنه شوئنبوم در هفته های اخیر در پی پخش یک نمایش طنز تلویزیونی در باره روابطش با یک شرکت مشاوره امنیت سایبری، زیر ذره بین قرار گرفت و مشخص شد این شرکت توسط شعبه یک شرکت روس در آلمان تاسیس شده که به کارمند سازمان امنیت شوروی پیشین "کا.گ.ب" تعلق داشته است.   

شرکت "شورای امنیت سایبری آلمان" در سال ۲۰۱۲ توسط شوئنبوم و شریکانش و با هدف ارایه مشاوره به شرکت ها و مقام های آلمان در باره موضوع های مرتبط با امنیت سایبری و پیش از انتصابش در سال ۲۰۱۶ به عنوان رئیس "بی اس آی" (آژانس فدرال امنیت اطلاعات آلمان) توسط توماس دو مازیر وزیر وقت کشور از حزب محافظه کار، تاسیس شده بود.  

سخنگوی وزارت کشور که اکنون در اختیار سوسیال دمکرات هاست، علت برکناری شوئنبوم را آسیب رساندن دائمی اتهاماتش به اعتماد و اطمینان ضروری همگانی به بی طرفی و صداقت رفتار او در این مقام به عنوان رئیس مهم ترین نهاد امنیت سایبری این کشور، عنوان کرد.  

شوئنبوم روز دوشنبه گفت که خودش خواستار تحقیق در این باره شده است.  

یان بوهمرمان کمدین ۱۰ شب پیش در برنامه تلویزیونی طنز خود گفته بود که این شورا از ۲۰۲۰ به همراه شرکت پروتلیون مستقر در برلین، که قبلا اینفوتک نام داشته، شعبه شرکتی به شمار می رفته که توسط یک کارمند پیشین کا.گ. ب بنیان گذاشته شده است.  

 این شرکت مشاوره هفته گذشته با اعتراض به پخش این برنامه اعلام کرد که آگاهی از روابط ادعایی با بخش های روس پروتلیون ندارد و در پی انتشار این ادعاها، آنها را اخراج کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.