دستور فوری رییس جمهور چین برای نوسازی سریع ارتش

وبگاه «هیل» نوشت، با افزایش تنش‌های نظامی با ایالات متحده بر سر تایوان، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن نشان نداد.

شی در سخنرانی گفت: «برای نوسازی نظامی، پرسنل، تسلیحات و تجهیزات سریعتر کار خواهیم کرد. ما توانایی‌های راهبردی ارتش را برای دفاع از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه چین افزایش خواهیم داد و خواهیم دید که نیروهای مسلح به طور موثر ماموریت‌ها و وظایف خود را انجام می‌دهند.»

بر اساس این گزارش، تنش چین با تایوان در هفته‌های گذشته به اوج رسید و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت به بالاترین مقام آمریکایی تبدیل شد که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است، اقدامی که خشم چین را برانگیخت و این کشور کماکان در حال برگزاری رزمایش و ماموریت‌های نظامی اطراف این جزیره است.

از آن زمان تاکنون چند کشور شامل فرانسه، لیتوانی، آمریکا و ژاپن، هیات‌هایی از برخی چهره‌ها و مقامات خود را به این جزیره اعزام کرده‌اند که این سفرها به نوبه خود تنشها در تنگه تایوان را افزایش داده‌اند.

به گزارش هیل، شی گفت: «ما آموزش نیروها را تشدید خواهیم کرد و آمادگی رزمی خود را در سراسر جهان افزایش خواهیم داد. خواهیم دید که نیروهای مسلح ما می‌‌توانند بجنگند و پیروز شوند.»

شی افزود، چین قاطعانه با جدایی‌طلبی جنگیده‌ که عزم و توانایی خود را برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین و مخالفت با استقلال تایوان نشان می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.