پوتین: ضرورتی برای گفت‌وگو با بایدن نمی‌بینم

به گزارش الجزیره، رییس جمهور روسیه با اشاره به آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با هریک از اعضای گروه ۲۰ تاکید کرد که در حال حاضر ضرورتی برای گفت‌گو با همتای آمریکایی خود نمی‌بیند.

ولادیمیر پوتین که در نخستین نشست روسیه و کشورهای آسیای مرکزی در آستانه سخن می‌گفت، اظهار داشت: تلاش‌های بیگانگان برای دخالت در امور سیاسی، اقتصادی و روابط بشردوستانه روسیه و کشورهای آسیای مرکزی متمرکز است.

پوتین با بیان اینکه حجم تجارت بین روسیه و کشورهای آسیایی برای سال‌های آتی بالا خواهد بود، افزود: ما در حال توسعه خطوط لجستیکی جدید بین کشورهای آسیایی و تقویت مشارکت تجاری با این کشورها هستیم.

رییس جمهور روسیه تاکید کرد: ما بدنبال عرصه‌های جدید برای همکاری با تمامی کشورهای آسیایی و منطقه هستیم.

پوتین با اشاره به وضعیت جنگ در اوکراین گفت: هیچ چیز جدیدی در مواضع شرکای ما در مورد عملیات مسکو در اوکراین وجود ندارد و مواضع آنها در این دوره تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه امکان آغاز فعالیت خط لوله نورد استریم ۲ در آینده نزدیک وجود ندارد، اظهار داشت: مقام های آلمانی منافع خود و ناتو را بر شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم کشورشان ترجیح داده‌اند.

رییس جمهور روسیه تصریح کرد: کی‌یف می‌گوید خواستار مذاکره است اما حالا موضع رسمی آنها جلوگیری از مذاکره با ماست.

پوتین با بیان اینکه مسکو آماده مذاکره با هریک از اعضای گروه ۲۰ است، تاکید کرد که در حال حاضر هیچ ضرورتی برای گفت‌وگو با جو بایدن رییس جمهور آمریکا نمی‌بیند.

وی با اشاره به توافق این کشور با ترکیه و سازمان ملل درخصوص انتقال غلات تولید شده در اوکراین گفت: توافق انتقال غلات به اهداف خود برای انتقال این مواد غذایی به کشورهای فقیر نرسید.

رییس جمهور روسیه همچنین در خصوص انفجار در پلی که شبه جزیره کریمه را به سرزمین روسیه متصل می‌کرد، گفت: بمبی که پل کریمه را ویران کرد، از طریق دریا و بندر اودسا منتقل شده بود.

پوتین گفت: ما بدنبال نابودی اوکراین نیستیم و هیچ هدفی را نیز در این خصوص برای خود طراحی نکرده‌ایم که بخواهیم به آن دست پیدا کنیم. ما قصدی برای تکرار حملات خود به کی‌یف نداریم اما مجموعه‌ای از اهداف را در اوکراین دنبال می‌کنیم.

رییس جمهور روسیه ادامه داد: اتفاقاتی که امروز در حال رخ دادن هستند، خوشایند نیست اما همین اتفاقات ممکن بود در آینده‌ای دیگر و با درد بیشتر رخ دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.