هیچ دانش‌آموزی از مدرسه اخراج نشده است

 محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۶ میلیون ۶۳۹ هزار و ۴۳۱ دانش آموز در دوره‌های متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.

وی افزود: مهم ترین فعالیت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس در مهر ماه بود که سازماندهی و برنامه ریزی برای یکسال تحصیلی ۱۶ میلیون دانش آموز را فراهم می‌کند.

هیچ دانش‌آموزی نباید در راستای اقدامات اعتراضی اخراج شود

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی اقدامات اعتراضی دانش‌آموزان در مدارس و رفتارهای تنبیهی برخی مدیران اظهار کرد: آموزش و پرورش نسبت به آموزش همه دانش آموزان ماموریت و وظیفه دارد و باید نسبت به آموزش آنها تلاش شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه دانش آموزان شهروند کشور هستند، گفت: دانش آموزی در این راستا نباید اخراج شوند و در صورت انجام اقدامی هم باید با گفت و گو آگاهی رسانی کنیم.

هیچ دانش‌آموزی از مدرسه اخراج نشده است

کاظمی خاطر نشان کرد: گفت و گو با دانش آموزان و اطلاع به والدین آنها در جهت آگاهی‌بخشی صورت می‌گیرد. هیچ دانش آموزی از مدرسه اخراج نشده است و حتی آموزش و پرورش پیگیر وضعیت دانش آموزان هم است.

وی ادامه داد: ۸ هزار دانش آموز به پایه دهم رشته ریاضی فیزیک افزوده شده است که البته این اتفاق پس از چند سال افتاده است. دانش آموزان متوسطه اول و دوم روی هم ۶ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر هستند که از این میان ۴۹.۹ درصد آنها را دختران تشکیل می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.