دومین بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره وقایع اخیر/ پنج مطالبه اصلی و فوری از حاکمیت

بیانیه دوم حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در خصوص وقایع اخیر متتشر شد و در آن پنج مطالبه اصلی و فوری از حاکمیت مطرح شد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه دوم خود پیرامون وقایع اخیر پنج مطالبه اصلی و فوری خود را از حاکمیت اینگونه برشمرد:
 
صدور مجوز اعتراض مسالمت آمیز و قانونی با تامین امنیت آن از سوی حاکمیت
 
تشکیل کمیته تخصصی و بی‌طرف برای بررسی چگونگی جان باختن زنده‌یاد مهسا امینی
 
اعلام رسمی پایان فعالیت‌های گشت ارشاد یا ذیل هر عنوان دیگری که رویه زشت آن را ادامه دهد
 
تمهید مقدمات فوری قانونی و اجتماعی برای لغو قانون حجاب اجباری  
 
آزادی فوری بازداشت‌شدگان اخیر  
 
به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در این بیانیه آمده است: ما در این شرایط، خود را در کنار مردم به عنوان ولی نعمت مسوولان و حامی حق آنها در مطالبه‌گری و تعیین سرنوشت خویش و تدبیر همه امور کشور می‌دانیم. مردم حق دارند که اعتراض کنند، حق دارند که زیر بار زور نروند و حق دارند که با هر منش و روش و اعتقادی، پوشش خود را آزادانه انتخاب کنند. خیرخواهانه و با وجودی لبریز از نگرانی برای ایران و تمامی ایرانیان، از متولیان امر می‌خواهیم که تحمیل پوشش اجباری بر زنان را متوقف کنند و قانونی را که مخالف آزادی، عدالت و خواست ملت است، تغییر دهند.
 
متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
به نام خدا
 
 
ایران امروز یکپارچه عزادار دختر بی‌گناه و بی‌پناهی است که چند روز قبل قربانی جمود و اصرار بر سیاستی غلط شد که سال‌هاست نسبت به پیامدهای آن هشدار داده شده است. اما این تنها مصیبتی نیست که باید به ملت نجیب و رنجدیده ایران تسلیت بگوییم. در همین چند روز داغ چندین تن دیگر از جوانان وطن به مام میهن تحمیل شد و تصاویر و روایت‌هایی از ضرب و شتم و خشونت شدید علیه معترضان منتشر شد که غم و رنج مردم را دوچندان کرد.
 
خشم عمومی که این روزها در نقاط مختلف کشور شاهد آن هستیم، نتیجه رفتار غیرمسئولانه و بی‌اعتنایی متولیان امر به انباشت مطالباتی است که دست‌کم ربع قرن، بارها و بارها با زبان نرم و آرام و مدنی مطرح شده و همواره بی‌پاسخ مانده است. جا دارد در میانه این بلوا، هر وجدان بیداری از خود بپرسد که اگر سرانجام کار به این جای ناگوار رسیده، چه کسی را باید سرزنش کرد؛ مردم یا صاحبان قدرت؟ و چرا مسئولان امر تا این حد متکبر و نسبت به خواست مردم بی تفاوت شده‌اند که بابت خطاهای آشکار خود حاضر به کوچک‌ترین عذرخواهی نیستند!
 
تنش‌های اخیر، شورش جان‌هایی خسته از سال‌ها تبعیض، تحقیر و تحمیل یک سبک زندگی بر شهروندان و به ویژه زنان این سرزمین است. آن هم مردمی که زیر بار فشار اقتصادی ناشی از سیاست‌های غلط و بلندپروازانه و گاه ایدئولوژیک، چشم‌انداز روشنی هم از حل مسائل و مشکلاتشان ندارند. چقدر دلسوزان و نخبگان هشدار دادند که به مردم بازگردید، جامعه را دوقطبی نکنید و با زبان قدرت با ملت سخن نگویید؛ اما آنان که باید بشنوند، صم بکم، نه گوشی برای شنیدن دارند و نه زبانی برای گفت‌وگو. چقدر از حقوق زنان و رفع تبعیض‌های جنسیتی گفتیم و گفتند، اما پاسخی جز بهتان و تهدید و برخوردهای امنیتی دیده نشد. حالا نسل جدیدی به میدان آمده که دیگر هیچ حرف مشترکی با آنها ندارد و در مطالبه‌گری خود صراحتی دیگر دارد: ما هستیم، به‌رغم خودبینی و خودبرتربینی شما. حقوق انسانی ما را به رسمیت بشناسید وگرنه خود را بر شما تحمیل می‌کنیم.
 
ما در این شرایط، خود را در کنار مردم به عنوان ولی نعمت مسوولان و حامی حق آنها در مطالبه‌گری و تعیین سرنوشت خویش و تدبیر همه امور کشور می‌دانیم. مردم حق دارند که اعتراض کنند، حق دارند که زیر بار زور نروند و حق دارند که با هر منش و روش و اعتقادی، پوشش خود را آزادانه انتخاب کنند. خیرخواهانه و با وجودی لبریز از نگرانی برای ایران و تمامی ایرانیان، از متولیان امر می‌خواهیم که تحمیل پوشش اجباری بر زنان را متوقف کنند و قانونی را که مخالف آزادی، عدالت و خواست ملت است، تغییر دهند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بر پیگیری مستقل پرونده دختر مظلوم ایران، اعلام فوری جمع شدن بساط گشت ارشاد و عذرخواهی مسئولان از جامعه بابت رفتارهای نسنجیده پلیس تاکید دارد. همچنین ضروری می‌دانیم که گروهی بی‌طرف شامل پزشکان، وکلا و متخصصان مستقل برای تحقیق همه‌جانبه درباره علل، عوامل و سیر وقایعی که به درگذشت خانم مهسا امینی انجامید، تشکیل شود و نهادهای حاکمیتی امکان دسترسی این کمیته تحقیق به اسناد و مدارک و شواهد در این باره را فراهم کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.