جزئیات دیدار رئیس‌جمهور با مدیران دانشگاه شریف/تشریح وضعیت دانشجویان معترض

رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دیدار رئیس جمهور با مسئولان این دانشگاه درباره اتفاقات اخیر را تشریح کرد.

دکتر رسول جلیلی در تشریح دیدار مسئولان این دانشگاه با رئیس‌جمهور، گفت: آیت‌الله رئیسی در این دیدار و پس از استماع گزارش‌ها درخصوص اتفاقات دلخراش روز یک‌شنبه در دانشگاه و پیرامون آن، با اشاره به اهمیت و حرمت دانشگاه و محیط علم و آرمان‌خواهی، تأکید کرد هیچ شخصی مجاز به شکستن حرمت این فضای مقدس نیست و ضمن اشاره به اینکه شریف از نمادهای علم و پیشرفت کشور است، گفت نباید اجازه داد قداست علمی و اخلاقی و اعتبار و خوش‌نامی جامعه نخبگی این دانشگاه با برخی رفتارهای تحمیلی از بیرون دانشگاه مخدوش شود. 

وی افزود: آمریکا و دیگر دشمنان کشور تلاش می‌کنند در محیط‌های دانشگاهی مانند دانشگاه شریف اهداف ضدایرانی و ضدانقلابی خود را پیگری کنند، اما آگاهی استادان و دانشجویان نجیب این دانشگاه، مانع از آن می‌شود که این تلاش‌ها به حساب دانشگاه شریف گذاشته شود. به گفته ایشان، قطعاً شریف با شرافت باقی می‌ماند. 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه با نقل مجدد نظر رئیس‌جمهور در کفایت سازوکارهای داخل دانشگاه برای تأمین امنیت دانشگاه اظهار داشت: من به عنوان رئیس دانشگاه خود را موظف می‌دانم مطالبات بحق خانواده شریف را پیگیری کرده و از دانشجویان و استادانی که مورد برخورد قرار گرفتند یا دچار آسیب روحی شدند، عذرخواهی و دلجویی کنیم و راه را بر تکرار چنین وقایعی ببندیم. 

گفتنی‌ست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در دیدار روز پنج شنبه مسئولین دانشگاه شریف محیط دانشگاه را بهترین محیط برای تبادل آراء، گفت‌وگو و مباحثه پیرامون مباحث مهم جامعه و مسائل اولویت دار کشور برشمرد و از مسئولان دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان خواست تا با مسئولیت پذیری، تلاش برخی جریانات را برای انحراف این فضا به محیطی برای وهن دانشگاه خنثی کنند. 

وی در این جلسه گفت: معتقدم ساز و کارهای داخل دانشگاه برای تأمین نظم و امنیت دانشگاه کفایت لازم را دارد و همگان باید به رعایت حریم دانشگاه پایبند باشند. 

رئیس‌جمهور در پایان این جلسه، با توجه به گزارش‌های ارائه شده در خصوص وقایع اخیر، نهادهای مسئول را مامور کرد با محوریت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن پیگیری موضوع، اقدامات لازم را برای رفع موانع و تسهیل انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه به عمل آورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.