علم الهدی: اگر بی حجابی رایج شد، جوانی که باید مجاهد شود، بی‌بند و بار می‌شود

خطیب جمعه مشهدگفت: کدام دوقطبی؟ معتقدند که در این دوقطبی، زن آلوده ای که مرتکب مفسده‌ای می‌شود که حتی سایر زنان بدحجاب را هم مشمئز می‌کند، به همراه عده ای فریب خورده در یک‌طرف هستند و جمعیت عظیم بانوان در اجتماع مهدوی دیروز نیز در یک طرف؟!

امام جمعه مشهدگفت: اگر بی‌حجابی رایج شد، در نتیجه بی‌حجابی، فساد اخلاقی، گرایش‌های جنسی و آزادی‌های ولنگار و شیطانی باعث می‌شود تا جوانی که باید مجاهد، ایثارگر و در مسیر اسلام باشد، تبدیل به یک انسان بی بند و بار شود. بی‌حجابی جریانی است که دشمن آن را شناخته، از صدسال قبل تاکنون بر آن برنامه‌ریزی کرده و هر جا خواسته در برابر اسلام قد علم کند، از بی‌حجابی و ترویج فساد استفاده کرده تا نظام اسلام را در یک نقطه عالم کمر بشکند.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور آحاد مردم مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تجلیل از مجاهدت‌های نیروی انتظامی در روزهای اخیر و گرامیداشت مقام شامخ شهدای فراجا، اظهار کرد: از همه کسانی که روز گذشته مقدمات برپایی اجتماع مردمی تجدیدبیعت با امام زمان (عج) را در عرصه میدان شهدا آماده کردند، تشکر می‌کنم زیرا حقیقت آن است که هرچه عرض ارادت ما متجلی‌تر باشد، دشمن بیشتر عقب‌نشینی می‌کند.

وی افزود: در مورد حوادث اخیر، بیانات ارزشمند و سازنده مقام معظم رهبری در دو سه روز اخیر فصل کامل بود؛ یعنی کاملاً مسئله روشن شد و برای هیچ‌کس هم هیچ‌گونه تردیدی باقی نماند. رهبری این حرکات ناهنجار اغتشاشگران وابسته به دشمن را به یک اصل و فرع تقسیم کردند. هم اصل را بیان کردند و هم ابزاری که دشمن به‌عنوان فرعی برای اجرای این اصل انتخاب کرده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه فوت یک دختر جوان و مسائلی همچون موضوع حجاب، ابزاری بود تا دشمن برای تحقق مقصد اصلی خود یعنی موضع‌گیری در برابر «ایران قوی» تلاش کند، خاطرنشان کرد: موضوعی که دشمن نمی‌توانست تحمل کند، یک ایران مقتدر است که در عرصه‌های بین‌المللی حرف اول را در منطقه می‌زند و اخیراً با شرکت در پیمان‌های مختلف جهانی و بین‌المللی، وارد عرصه‌ای شده که دیگر هیچ برخوردی در تقابل با این ایران قوی اثرگذار نیست.

وی ادامه داد: روزی در این کشور، ۳۵ میلیون ایرانی زیر چکمه یانکی‌هایی که از کیلومترها دورتر آمده بودند، زندگی می‌کردند و جان و مال و ناموسشان ذلیل بیگانگان و اجانب بود اما هم‌اکنون این ملت برخاسته، همچون یخی که آب می‌شود، قدرت استکباری دشمن را آب می‌کنند و از بین می‌برند. در این شرایط، وقتی ایران آن‌چنانی به ایران این‌چنینی تبدیل شود، بدیهی است که این مسئله برای دشمن قابل‌پذیرش نیست ولذا به عناوین مختلف در جهت ازبین بردن قدرت و صلابت این کشور تلاش می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید بدانیم که عامل این قدرت چیست. آیا ثروت و فناوری باعث بروز این قدرت شده یا منابع و امکانات اقتصادی کشور زمینه‌ساز توسعه کشور بوده است؟ حقیقت این است که مردم و دین این ملت، عامل اصلی تعالی بوده و دشمن درصدد است تا این اسلام را از مردم بگیرد تا دیگر ملت وابسته به نظام نباشند.

علم الهدی ابراز کرد: اگر مردم اسلام نداشته باشند، دیگر ارتباط و تعلق‌خاطری هم به این نظام نخواهند داشت. دشمنی که زمانی بی‌حجابی اجباری در جامعه ما ایجاد کرد و با تکیه بر قداره‎کشی رضاخان بی‌سواد، بی‌حجابی را بر این مردم تحمیل کرد تا سفره اسلام را از زیر پای آنان جمع کند اما از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در هر فتنه، مفتضحانه شکست‌خورده و در کل عالم هم رسوا شده است، اکنون پس از این سال‌ها دوباره به توطئه ۸۵ سال قبل خود متوسل شده تا با فتنه، بی‌حجابی را به این مردم تحمیل کند و سپس اسلام از این کشور ریشه‌کن شود.

امام جمعه مشهد، انقلاب اسلامی را عرصه مرکب تمام فتنه‌ها و توطئه‌هایی دانست که آمریکا علیه ملت ایران به اجرا درآورده و تصریح کرد: زمانی که جنگ به ما تحمیل شد، ابتدائیات سلاح و تجهیزات جنگی نداشتیم اما به برکت عنایت خدا و ایستادگی مردم، ما در برابر همه قدرت‌های استکباری دنیا پیروز شدیم و اکنون در برابر دشمنی هستیم که با همان شدت عمل خود در جنگ تحمیلی، این بار در عرصه جنگ نرم فرهنگی به توطئه‌چینی مشغول است.

وی تأکید کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مشکل این است که یک عده از خواص ما بی‌بصیرت هستند، ردپای دشمن را نمی‌بینند و مسائل را طوری تفسیر می‌کنند که این آشوب‎ها فقط به خاطر مشکلات فرهنگی و ایجاد دوقطبی در جامعه است. کدام دوقطبی؟ معتقدند که در این دوقطبی، زن آلوده ای که مرتکب مفسده‌ای می‌شود که حتی سایر زنان بدحجاب را هم مشمئز می‌کند، به همراه عده ای فریب خورده در یک‌طرف هستند و جمعیت عظیم بانوان در اجتماع مهدوی دیروز نیز در یک طرف؟!

علم‌الهدی گفت: اگر بی‌حجابی رایج شد، در نتیجه بی‌حجابی، فساد اخلاقی، گرایش‌های جنسی و آزادی‌های ولنگار و شیطانی باعث می‌شود تا جوانی که باید مجاهد، ایثارگر و در مسیر اسلام باشد، تبدیل به یک انسان بی بند و بار شود. بی‌حجابی جریانی است که دشمن آن را شناخته، از صدسال قبل تاکنون بر آن برنامه‌ریزی کرده و هر جا خواسته در برابر اسلام قد علم کند، از بی‌حجابی و ترویج فساد استفاده کرده تا نظام اسلام را در یک نقطه عالم کمر بشکند.

وی ابراز کرد: در مشهدالرضا (ع) خواهرانی بودند که شش ماه از خانه بیرون نیامدند تا مجبور نشوند از حجاب دست بردارند. خواهرانی که آن روز بودند، تشکل سیاسی و فرهنگی خواهران و حوزه‌های علمیه نداشتند اما با اراده خود دشمن را شکست دادند. بر این اساس، خواهران مردآفرینی که امروز در اوج بصیرت، دانش و دشمن‌شناسی هستند، باید دشمن را ناامید کنند و شگرد ترویج بی‌حجابی دشمن را خنثی نمایند.

نماینده ولی‌فقیه ابراز امیدواری کرد: آن روز برادران در مسجد گوهرشاد مقاومت کردند و در برابر مسلسل‌های رضاخانی سینه سپر کردند تا حجاب محفوظ بماند اما امروزه دیگر نیازی به وارد عمل شدن مردان نیست و بانوان می‌توانند این توطئه را خنثی کنند. از خداوند متعال می‌خواهیم تا به عزت اولیائش، نقطه کمال همه مجاهدت‌های فرهنگی این مردم را با ظهور بقیه‌الله الاعظم (عج) قرین توفیق و برکت قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.