کیم جونگ اون تولد پوتین را تبریک گفت

 

کیم جونگ اون (امروز) هفتادمین سالگرد تولد پوتین را در پیامی به وی تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در این پیام خطاب به پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط بین مسکو و پیونگ یانگ بیش از پیش گسترش یابد.

کیم جونگ اون در این پیام که رسانه دولتی کره شمالی آن را منتشر کرد، خطاب به پوتین، رئیس جمهوری روسیه نوشته است: شما در دستیابی به هدف استراتژیک و بزرگ برای ساختن روسیه قدرتمند از طریق فعالیت‌های روز افزون و با به عهده گرفتن مسئولیت سنگین ریاست دولت برای چندین سال، به دستاوردهای مهمی دست یافته‌اید. بنابراین، حائز احترام و حمایت توده‌های وسیع مردم هستید.

رهبر کره شمالی همچنین در ادامه پیام تبریک تولد پوتین افزود: روسیه در برابر چالش‌ها و تهدیدهای آمریکا و نیروهای دست نشانده این کشور به طور قابل اعتمادی از شرافت دولت و منافع اساسی خود دفاع می‌کند که بدون رهبری برجسته و اراده قوی شما غیرقابل تصور است.

رهبر کره شمالی ادامه داد: از این واقعیت خوشحالم که حمایت و همکاری متقابل بین پیونگ یانگ و روسیه در دستیابی برای توسعه روابط دیرینه دوجانبه، دوستی، همکاری و همچنین برای دفاع از صلح و ثبات منطقه‌ای و تحقق عدالت بین‌المللی در نخستین نشست در ولادیووستوک در سال ۲۰۱۹ تقویت شده است.

رهبر کره شمالی ابراز امیدواری کرد که روابط شخصی وی با پوتین نقش مهمتری در تحکیم و توسعه دوستی بین دو کشور ایفا کند و برای رئیس جمهوری روسیه موفقیت بزرگ در کارش آرزو کرد.

پوتین امروز ۷۰ ساله می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.