۳ نقطه برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ امدادگر در قالب ۴۰ تیم عملیاتی در منطقه زلزله‌زده خوی گفت: سه نقطه برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان این شهرستان خوی تعیین شده که ۲ نقطه در داخل شهر دیزج و یک نقطه هم در روستای مرتضی قلی کندی است.

شهرام میرزایی عصر چهارشنبه افزود: در حال حاضر، چادرهای امدادی در این سه نقطه توسط امدادگران در حال برپایی است و علاوه بر آن، چادرهایی نیز در بین شهروندان و روستاییان آسیب دیده از زلزله توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: خانواده‌هایی که منزل آنها آسیب ۱۰۰ درصدی دیده یا غیرقابل سکونت است، در این مناطق اسکان داده خواهند شد.

میرزایی اظهار کرد: حضور گرم مسوولان و امدادگران در صحنه و همکاری و همفکری موجب شده تا به نحو احسن امدادرسانی انجام شود و مشکل خاصی در این خصوص نداشته باشیم.

وی با اشاره به امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله یادآور شد: اقلام زیستی و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته توسط امدادگران در منطقه توزیع خواهد شد.

میرزایی گفت: همچنین از فردا، تیم‌های حمایتی در منطقه حضور پیدا خواهند کرد و اقدامات حمایتی لازم را از خانواده‌های زلزله زده را آغاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان خوی، معین حوادث شمال آذربایجان غربی بوده از نظر اقلام و تجهیزات امدادی هیچ مشکل و کمبودی نداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با قدردانی از همراهی مردم افزود: مردم می‌توانند با صبر و حوصله با امدادگران همکاری کنند و ما نیز در خدمتگزاری به آنان، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.